Wprowadzenie: Generacja IV
Pokémon z Anticipation zadrży po wejściu do bitwy, jeśli przeciwnik ma ruch, który jest super-skuteczny przeciwko niemu lub ruch One-Hit-KO (Fissure, Horn Drill, Guillotine lub Sheer Cold). Anticipation nie aktywuje się, jeśli przeciwnik posiada ruch o różnym typie, taki jak Hidden Power, Judgment lub Weather Ball, nawet jeśli te ruchy byłyby super-skuteczne.
| Numer | Obrazek | Nazwa | Druga Zdolność | Ukryta Zdolność |
|---|---|---|---|---|
| #0339 | Barboach | Oblivious | Hydration | |
| #0340 | Whiscash | Oblivious | Hydration | |
| #0413 | Wormadam | - | Overcoat | |
| #0413 | Wormadam (piaskowy) | - | Overcoat | |
| #0413 | Wormadam (śmieciowy) | - | Overcoat | |
| #0453 | Croagunk | Dry Skin | Poison Touch | |
| #0454 | Toxicroak | Dry Skin | Poison Touch | |
| #0856 | Hatenna | Healer | Magic Bounce | |
| #0857 | Hattrem | Healer | Magic Bounce | |
| #0858 | Hatterene | Healer | Magic Bounce | |
| #0955 | Flittle | Frisk | Speed Boost |
| Numer | Obrazek | Nazwa | Inne Zdolności |
|---|---|---|---|
| #0077 | Galariańska Ponyta | Pastel Veil Run Away |
|
| #0078 | Galariański Rapidash | Pastel Veil Run Away |
|
| #0133 | Eevee | Adaptability Run Away |
|
| #0598 | Ferrothorn | Iron Barbs |