Satoshi Tajiri – twórca Pokemon

Satoshi Tajiri – twórca Pokemon

Satoshi Tajiri – to właśnie on jest twórcą Pokémonów i projektantem gier wideo. Urodził się 28 sierpnia 1965 roku w Tokio (Japonia). Jest jednym ze 100 najlepszych twórców gier wszech czasów, głównie z powodu światowego sukcesu serii Pokémon. Electronic Gaming Monthly, stwierdził, że Satoshi Tajiri jest jedną z 10 najbardziej wpływowych osób, które wpłynęły na jakość i rynek gier wideo.
Obecnie zajmuje stanowisko CEO firmy Game Freak.

Młodość

3526Urodził się na na wyspie Honsiu, w mieście Machida, należącej do aglomeracji Tokio. Jego ojciec sprzedawał samochody marki Nissan, natomiast matka opiekowała się ich domem. Jako młody chłopiec, zafascynowany był owadami. Uwielbiał je kolekcjonować, polował na nie w stawach, przeszukiwał pola i lasy, aby złapać i odkrywać różne gatunki. Dodatkowo, wymyślał różne sposoby ich łapania. Wśród swoich rówieśników zdobył przydomek Doktor Bug – od swojej pasji. Chciał zostać entomologiem.

Jako nastolatek, uwielbiał gry arcade – jego rodzice jednak nie byli z tego zadowoleni. Uwielbiał grę firmy Taito – Space Invaders, która wprowadziła do świata gier wideo. Tajiri ukończył dwuletni program w Tokyo National College of Technology we specjalizacji elektroniki i informatyki . Jego ojciec chciał, aby został on mechanikiem urządzeń elektrycznych.

399px-Satoshi_Tajiri_2016W 1981 roku, mając szesnaście lat wygrał konkurs sponsorowany przez firmę Sega, w którym było trzeba przedstawić projekt/koncepcję gry. Rok później, w 1982 roku, Tajiri wraz z przyjaciółmi tworzą magazyn o nazwie Game Freak. Jednym z założycieli był Ken Sugimori, który później stał się ilustratorem i projektantem Pokémonów, trenerów i innych aspektów do gier z serii Pokémon. Magazyn nie był zbytnio popularny. Kosztował około 10 złotych i zawierał 28 stron.

Dowiadując się coraz więcej o grach i architekturze komputerowej, czuł, że może wydać na rynku hit. Początkowo uczył się architektury NES, aby zobaczyć jak to działa, a następnie programowania na tę konsolę. Używał on początkowo języka programowania z rodziny Visual Basic.

W 1987 roku Tajiri opublikował swoją pierwszą grę – Quinty. Dwa lata później założył firmę Game Freak, tak samo jak nazywał się jego fanowski magazyn. Firma pracowała nad kilkoma grami – nie tylko Pokémonami lecz nawet i nad Yoshi (1991) czy Mario & Wario (1993).

W 1990 roku. Tajiri opublikował książkę zatytułowaną Catch The Packland — Stories of Videogames from Youth.  Zawiera ona szesnaście historii, które są wspomnieniami z jego dzieciństwa, kiedy grał on w gry arcade. Została opublikowana przez Japońskie Centrum Informacji i Kultury.

Pokémon

Na początku lat 90, kiedy po raz pierwszy Satoshi Tajiri zobaczył dwoje dzieci grających na Game Boyu z wykorzystaniem Link Cable’a, wyobrażał sobie przechodzące wzdłuż kabla owady, pomiędzy dwoma konsolami. Wtedy, narodził się jego pomysł, aby przenieść w obecne czasy swoją pasję z dzieciństwa – czyli odkrywanie różnych robaków i nie tylko.

bugi

Przedstawił koncepcję Pokémonów firmie Nintendo, która na początku nie do końca rozumiała koncepcję gry, lecz dano mu nieco środków na produkcję. Praca nad pierwszymi grami trwała 6 lat. W tym czasie do zespołu tworzącego grę został przydzielony także Shigeru Miyamoto – człowiek odpowiedzialny za produkcje takie jak; Mario, The Legend of Zelda, Pikmin i Donkey Kong do pomocy przy Pokémon Red / Green. W ramach podziękowań, rywal głównego bohatera gry, Satoshiego nazywa się Shigeru.

Po sześciu latach ciężkiej pracy, Pokémon Red i Pokémon Green zostały wydane. Mimo, że Game Boy był już systemem nieco przestarzałym, gra stała się bardzo popularna, a starsze modele Game Boya przeszły mały renesans, ze względu, że młodsze dzieci, nie było ich stać na najnowsze modele, a chciały grać w Pokémony.

AORktkqTURBXy9kZWZjNTBhZDU4YjBmYjFlYWJjNmFhZjViYTVkZjY1Zi5qcGVnkpUCzQJsAMLDlQIAzQJYwsM

Tajiri do dziś zaangażowany jest w tworzenie najnowszych gier Pokémon, nadzoruje cały proces od początku do końca. Przy pracy nad grami, często pracuje w nieregularnych godzinach – 24 godziny pracy i 12 godzin odpoczynku.