Pokémon the Movie: Hoopa and Clash of Ages
czas trwania: 1 godz. 19 min. | ![]() |
reżyseria: Kunihiko Yuyama | |
scenariusz: Atsuhiro Tomioka | |
premiery: | |
11 lutego 2017 (Polska) | |
18 lipca 2015 (Japonia) | [Głosów: 31 Średnia: 4.1] |
19 grudnia 2015 (Ameryka) |
Opis
Pokémon: Hoopa i starcie wszech czasów przenosi nas do Dahary – miasta pośrodku pustyni, z którym związany jest mityczny Pokémon Hoopa. W wyniku dawnych zaszłości Hoopa nie włada obecnie całą swoją mocą. W tym filmie stylizowanym orientalistycznie zastosowano bliskowschodnie motywy takie jak postać dżina, muzykę naśladującą arabską czy baśń o Lampie Alladyna. Dodatkowo akcja dzieje się w pustynnej krainie. Pokémon: Hoopa i starcie wszech czasów zaprasza nas więc na egzotyczną przygodę!
Streszczenie
Film zaczyna się przedstawieniem wydarzeń sprzed stu lat: pojawi się Hoopa (Hoopa Unbound), za pomocą obręczy przyzywa on Groudona, Kyogre’a i walczy z nimi. Następnie robi to samo z Zekromem, Reshiramem i Regigasem. Obie te bitwy Hoopa wygrywa. Następnie dla potwierdzenia jeszcze swojej siły Pokémon-dżin niszczy wioskę. Wtedy pojawia się starzec, który więzi Hoopę w naczyniu. Moc Legendarnego Pokémona zostaje poskromiona.
Na Braviarym do krypty przylatuje młodzieniec. Wraz z Solrockiem uwalnia za pomocą zaklęcia starożytne więzy. Gdy bierze do rąk butlę dżina przepełnia go mocna moc, która przejmuje nad nim kontrolę.
Tymczasem Ash i spółka bawią się w oazie na pustyni. Serena proponuje wyprawę do miasta Dahara, aby zjeść tamtejsze, słynne z powodu swego wyjątkowego smaku, pączki. Wspomina również o miejscu poświęconemu pewnemu Mitycznemu Pokémonowi! Cała ekipa zachęcona tymi atrakcjami postanawia odwiedzić miasto.
Podczas omawiania szczegółów podróży i towarzyszącego mu zamieszania z Chespinem pojawia się krąg, a tajemnicza ręka się z niego wyłaniającą zabiera ze stołu pączki! Ash i Pikachu, ratując słodycze, dają przeciągnąć się na drugą stronę portalu.
Po drugiej stronie poznają winowajcę – jest nim Hoopa (Hoopa Confined) – już nie ten wielki, ale wersja miniaturowa – nazywający ich Ashkanem i Pikanem. Po rozejrzeniu się okazuje się, że chłopak i jego Pokémon znaleźli się w Daharze. Hoopa dowiadując się, że Ash lubi Pikachu, przyzywa wiele tych stworków, także ich cosplay’owe wersje (Cosplay Pikachu)! Natychmiast po niespodziewanym elektrowstrząsie przybiega Meray, opiekunka Hoopy, i daje mu burę za figlarne zachowanie.
Pikachu pomaga Hoopie opanować sytuacje i odesłać resztę Pokémonów-myszy do ich trenerów lub dziczy. Ash wraca przez portal do oazy i po kolei wciąga swoich przyjaciół na drugą stronę, do Dahary.
Gdy bohaterów dopada pragnienie, Hoopa przy pomocy obręczy oblewa ich teleportowaną z Centrum Pokémon wodą.
Wszyscy postanawiają teleportować się do Wieży Dahary. W obliczu tej decyzji okazuje się, że Hoopa nie może samemu podróżować za pomocą obręczy.
Okazuje się, że Zespół R zaczyna obserwować Hooopę. Jednocześnie młodzieniec z początku filmu ląduje. Meray bardzo cieszy się na jego widok, gdyż okazuje się, że to jej brat – Baraz – oraz z tego, że znalazł on Butelkę Zamknięcia (przedmiot na kształt lampy dżina). Młodzieniec natychmiast otwiera ją i tym samym przywraca Hoopę do jego pełnej, starożytnej formy. Dopiero w tym momencie chłopak otrząsa się z wpływów mroku.
Hoopa i Meray bardzo się cieszą, że Hoopa powrócił do dawnej postaci i odzyskał pełnię swojej mocy. Jednak Baraz niczego nie pamięta z zajścia od czasu jak znalazł Butelkę Zamknięcia. Hoopa chce zabrać Butelkę, ale nie daje rady, bo chroni ją mityczna osłona. W tej sytuacji Hoopa atakuje bohaterów, dewastując przy tym miasto. Meray zamyka złą naturę Hoopy z powrotem w butelce. Hoopa wraca do niepełnej formy, jednocześnie lamentując o swoim lęku przed zniknięciem.
Gdy Serena chce podnieść butelkę, powstrzymuje ją Baraz, gdyż zna już z własnego doświadczenia jej właściwości przejmowania kontroli nad ludźmi.
Następnie oglądamy wydarzenia sprzed stu lat w pełniejszej wersji: Hoopa zniszczył dawniej Daharę, wtedy jednak była ona zaledwie małą wioską. Na początku Hoopa zabrał jedzenie, ale odwdzięczył się mieszkańcom złotem. Tubylcy zbudowali mu dom, a w zamian za jedzenie Pokémon-dżin spełniał ich życzenia. Pewnego dnia ktoś rzucił Hoopie wyzwanie do bitwy. Mityczny Pokémon bez problemów poradził sobie z Dragonite’em i Steelixem. Po tym zajściu Hoopa zaczął przesadzać i wyzywał na pojedynki inne Legendarne Pokémony, by przetestować swoją siłę w bitwie. Prapradziadek Meray i Baraza zamknął w butelce moc Pokémona i dlatego właśnie teraz Hoopa jest w takiej, mniejszej, formie. Koniec retrospekcji.
W restauracji okazuje się, że rodzeństwo ma wisiorki nawiązujące do jego łączności z Pokémonem-alfa, który ukształtował świat – Arceusem. Ich przodkowie mogli komunikować się z tym Legendarnym Pokémonem i dlatego otrzymywali moce. Prapradziadek Meray i Baraza zapieczętował moce Hoopy i wrócił z nim do domu, do Doliny Arche. Hoopa będzie mógł przejść przez obręcze dopiero, gdy zrozumie za co został ukarany. Wtedy Pokémon nie mógł jeszcze tego zrozumieć.
Hoopa był dla Meray i Baraza niczym brat, całe dzieciństwo spędzili razem. Gdy pewnego razu zgubili się poza doliną Hoopa źle się poczuł. Po zażyciu lekarstwa przygotowanego przez Baraza i Meray Hoopa ozdrowiał. Po ich powrocie Prapradziadek dzieci nazwał go członkiem rodziny.
Teraz rodzeństwo postanowiło, że czas, aby Hoopa odzyskał moc i dlatego właśnie Baraz odnalazł Butelkę. Po spotkaniu z prawdziwą formą Pokémona, zamierza jednak odnieść ją na miejsce.
Nagle pojawia się Zespół R i kradnie butelkę. Meowth jej dotyka i, owładnięty urokiem, otwiera. Dzięki staraniom rodzeństwa i oporowi samego Hoopy starożytna moc nie przejmuje nad nim władzy. Jednak w tym czasie zła moc pozostaje na wolności, ponieważ udaje jej się doprowadzić do zniszczenia Butelki Zamknięcia. Moc objawia się pod postacią Furii – wyglądającej jak prawdziwa forma Hoopy. Jest to Cień Hoopy – jego zła strona.
Na początku Cień pozbywa się swoich wyzwolicieli z Zespołu R. Następnie Braviary Baraza podejmuje walkę przeciw złej mocy. Hoopa do pomocy w tym starciu wzywa Lugię! Bohaterowie zostawiają walkę Mitycznemu Pokémonowi z Johto, a sami oddalają się w bezpieczne miejsce.
Baraz chce przygotować nową Butelkę Zamknięcia, aby zamknąć złą moc Hoopy. Aby ją przygotować potrzebuje, śladem prapradziadka, Pokémonów reprezentujących żywioły ognia, wody i ziemi. Ogień w tym wypadku zapewnia Braixen Sereny, wodę zaś Frogadier Asha. Bonnie wpada na pomysł, aby jako ziemnego Pokémona wykorzystać jednego z Hippopotasów, zamieszkujących nieodległą pustynię.
Hoopa musi znaleźć kryjówkę, w której przeczeka pościg swojego Cienia. Towarzyszą mu Ash i Pikachu. Pozostali zaś udają się do Wieży Dahary, aby przygotować Butelkę Zamknięcia.
Cień raz po raz prawie dopada Hoopę, ale Lugia stale w ostatniej chwili ratuje małego dżina.
Ash i Pikachu sądzą, że Hoopa i Cień mogą się zaprzyjaźnić, a wtedy Hoopa odzyska moc bez konsekwencji. Jeśli tak się zdarzy, Hoopa proponuje spełnić życzenie Asha, którym jest zostanie Mistrzem Pokémonów. Trener z Alabastii odrzuca tę propozycję, gdyż sam chce to osiągnąć, bez ingerencji innych.
Po trudnym starciu i bohaterskiej postawie Lugii, Cień w końcu odsyła go na jego miejsce. Teraz Hoopa ściąga do pomocy Latiasa, Latiosa i Lśniącego (Shiny) Rayquazę. Po chwili zaciętej walki Cień również wzywa pomocników, są to trio Kreacji: Dialga, Palkia i Giratina, a także: Kyurem, Groundon i Kyogre. Meowth nazywa to trafnie „Legendarnym Spotkaniem”.
W tym samym czasie Baraz i Meray pracują już nad stworzeniem Butelki Zamknięcia. Pomocy udzielają im Pokémony reprezentujące trzy niezbędne do tego żywioły: ziemny Hippopotas, ognisty Braixen i wodny Frogadier.
Aby odeprzeć zmasowany atak pozostałych Legendarnych Pokémonów, Latios, Latias i Lśniący Rayquaza przechodzą Mega Ewolucję. Legendarne Pokémony, tradycyjnie już, podczas walki demolują miasto. Tłumy panikują i ewakuują się z metropolii pośrodku pustyni.
Gdy Cień odkrywa co dzieje się w Wieży Dahary, rozpoczyna się oblężenie. Aby się obronić, Ash prosi Rayquazę o wywołanie tornada wokół wieży, pozostawiając ją w jedynym bezpiecznym miejscu – oku cyklonu. W ten sposób zabezpiecza budowlę swoistym murem. Cieniowi, dzięki swoim specjalnym umiejętnościom, udaje się jednak przebić nawet przez to.
Gdy Cień ma już Asha, Pikachu i Hoopę na wyciągnięcie ręki, okazuje się, że… Butelka Zamknięcia jest już gotowa. Baraz usiłuje ponownie zamknąć w niej Cień, ale ten wyrywa się. Kolejnym, który próbuje go uwięzić jest sam Ash Ketchum! W efekcie Cień przejmuje nad nim kontrolę. Hoopa chce pomóc Cieniowi. Opowiada mu ich historię, ponownie następuje ta sama retrospekcja. Po tym Cień się uspokaja i oddaje Ashowi kontrolę nad jego ciałem. Baraz nie wyczuwa już z butelki mocy złej strony Hoopy. Wszystkie Legendarne Pokémony także się uspokajają.
Teraz następuje finalny punkt zwrotny. Z powodu ogromnej ilości Legendarnych Pokémonów nagromadzonej w jednym miejscu czas i przestrzeń łączą się, jeszcze bardziej niszcząc miasto. Nawet Mityczne Pokémony nie mogą temu zaradzić. Wtedy Hoopa proponuje Ashowi otwarcie Butli Zamknięcia. Trener z Alabastii długo się nie zastanawia. Hoopa po jej otwarciu przyjmuje swoją prawdziwą, pełną formę. Pierwsze co robi, to ewakuuje zwiedzających z Wieży Dahary za pomocą swoich obręczy. Bohaterowie nie mają jednak nadal pewności czy Pokémon-dżin będzie już mógł sam przez nie przejść. Ash wypowiada życzenie, aby to się stało. To samo robią Melay i Baraz. Pomimo to Hoopie nie udaje się przejść przez portal. Gdy Barazowi i Hoopie zagraża zostanie zamkniętymi udaje się ustabilizować czasoprzestrzeń. Rodzeństwo wykorzystuje swoją specjalną moc, aby pomóc mu przejść, ale udaje się to dopiero wtedy, gdy Mityczny Pokémon uświadamia sobie, że też należy do rodziny. W ostatniej chwili ratuje jeszcze Baraza. Klątwa jest zdjęta, a Wieża Dahary zniszczona.
Zza chmur wyłania się Arceus, który po chwili opuszcza miejsce zdarzeń. On cały czas czuwał nad rodzeństwem. Pozostałe Legendarne Pokémony również odchodzą.
Hoopa na koniec życzy Ashkanowi i Pikanowi zostania Maszczem Pokémonów.
Podczas piosenki końcowej widać jak Hoopa użycza budowniczym swojej mocy, aby pomóc w odbudowie zniszczonej Wieży Dahary. Hoopa panuje już nad pełnią swojej mocy i używa jej w dobrych celach.
Nikt mnie nie zna tak jak ty – piosenka końcowa
Chciałam być kimś
Nie dać pokonać się
I stworzyłam świat, gdzie byłam tylko ja
Lecz bez ciebie jest pusto
Zrozumiałam, że mą siłą jesteś ty
Nareszcie to wiem. Powiedz, zdziwiłeś się?
Proszę, znowu spraw, by w domu razem być. O tak
Proszę, znowu spraw, by w domu razem być
Nikt mnie nie zna tak jak ty
Nie wie co mnie skrycie dręczy i
Oddala wciąż nas (oddala nas) lub zbliża do siebie (uuu)
Nikt mnie nie zna tak jak ty
Wszystkie moje twarze, które mam, twe serce zna
Proszę, znowu spraw, by w domu razem być
Proszę, znowu spraw, by w domu razem być. O tak
Proszę, znowu spraw, by w domu razem być
Nikt mnie nie zna tak jak ty
Nie wie co mnie skrycie dręczy i
Oddala wciąż nas lub zbliża do siebie
Nikt mnie nie zna tak jak ty
Nie wie co mnie skrycie dręczy i
Oddala wciąż nas (oddala nas)
Lub zbliża do siebie (uuu)
Nikt mnie nie zna tak jak ty
Wszystkie moje twarze, które mam, twe serce zna
Proszę, znowu spraw, by w domu razem być. O tak
Proszę, znowu spraw, by w domu razem być
Every Side of Me
Wykonawca: Magdalena Tul
Czas trwania: 4:16
[…] Hoopa i starcie wszech czasów przenosi nas do Dahary – miasta pośrodku pustyni, z którym związany jest mityczny […]