Pokémon Heroes: Latios & Latias
czas trwania: 1 godz. 12 min | |
reżyseria: Kunihiko Yuyama | |
scenariusz: Hideki Sonoda | |
premiery: | |
19 stycznia 2007 (Polska) | |
13 lipca 2002 (Japonia) | |
16 maja 2003 (Ameryka) | [Głosów: 7 Średnia: 3] |
Pikachu Short: Camp Pikachu |
Opis filmu
Każdy z nas posiada sny i marzenia, które stara się urzeczywistniać. Bliżej, niż nam się może wydawać, istnieje świat tajemniczych istot, które pomagają spełnić nam nasze sny. To świat Pokémonów! Ludzie i Poki żyją ze sobą i współpracują, mogą je również łapać, zostając ich trenerami i konkurując z innymi, o tytuł Mistrza. Jedną z takich osób jest również Ash Ketchum. Razem ze swoimi przyjaciółmi – Misty i Brockiem, przemierza on świat, przeżywając niesamowite przygody. Jedną z nich właśnie doświadczycie na własnej skórze!
Dwie kobiety, z lekkim podekscytowaniem, przeglądają książkę, opowiadającą o Legendarnych Pokémonach – Latias i Latios. Historia traktuje także o pewnym klejnocie. Nagle ich uwagę odrywają czyjeś kroki. To strażnik biblioteki! Kieruje on lampę na regał, z którego wypada czerwona róża i karta. Tymczasem para włamywaczek ucieka z budynku pod osłoną nocy. Gdy znajdują się już one w zaawansowanym technologicznie samochodzie, Oakley opowiada swojej towarzyszce o ostatnim rozdziale książki – instrukcji obsługi mistycznej maszyny służącej do obrony Alto Mare. Zamieniając swój pojazd w samolot, dwie członkinie Zespołu R zbliżają się do mistycznego miasta.
Rozpoczyna się kolejny dzień nad Regionem Johto. Jak się okazuje, nasi bohaterowie znajdują się właśnie w Alto Mare, gdzie Ash i Misty zamierzają wziąć udział w zawodach, organizowanych tutaj od wieków, zwanym Le Tour De Alto Mare. Na umówiony znak, wszyscy zawodnicy ruszają w kanałach, będąc ciągniętymi przez ich Wodne Pokémony. Przyjaciele szybko wysuwają się do czołówki, rywalizując jeszcze tylko z właścicielem Wailmera. Przyciągnięte głośną wrzawą, powstałą z powodu wyścigu, dwie tajemnicze i niewidoczne figury przemykają pomiędzy budynkami. Po chwili wyścigu Totodile lekko się rozpędza i nie mogąc skręcić, wyrzuca Ketchuma w stronę budynku. Nieoczekiwanie, jedna z postaci ratuje chłopaka, amortyzując jego upadek i strącając go do wody. Następnie podnosząc linę Poke-Krokodyla, figury zaczynają ciągnąć deskę Asha z zawrotną szybkością. Główny bohater szybko dogania znajdujących się na prowadzeniu Rossa i Misty, ale Stworki w ostatnim momencie skręcają, pozbawiając go szans na wygraną. Tymczasem Corsola zapewnia Liderce z Azurii pierwsze miejsce, w związku z czym dziewczynka otrzymuje gratulacje od swojego rywala. Z kolei trener z Alabastii stara się naprawić uszkodzony pływak, pocieszając przy tym Totodile’a. Tajemnicze figury odlatują, mieniąc się w promieniach słońca – jedna na czerwono, a druga na niebiesko.
Chwilę później nasi bohaterowie zwiedzają miasto w gondoli, sterowanej przez Rossa. Chłopak opowiada przy tym historię Alto Mare. Jego strażnicy – Latias i Latios chronią je podobno przed niebezpieczeństwami. Nikt jednak nie miał okazji zetknięcia się z tymi Pokémonami naprawdę. W tym samym czasie, w innej części metropolii, niewielkie urządzenie zasadza się na dachu jednego z budynków. Jest to pluskwa, przy pomocy której Annie i Oakley chcą namierzyć Mistyczne Poki, choć nie jest to wcale takie proste, ponieważ umieją one przybierać różne kształty. Nagle skaner wykrywa młodą dziewczynę, której temperatura ciała jest niższa niż przeciętna, co może wskazywać, że jest ona jednym ze Stworków. Rocketki ruszają w swojej motorówce, oblewając przy okazji siedzących przy kanale Trio. James wyjaśnia swoim przyjaciołom, że właśnie udało im się zauważyć szpiegowską parę Giovanni’ego. Jessie i James postanawiają udać się ich śladem. W tym samym czasie Ash i jego paczka żegnają się z Rossem, zamierzając udać się coś przekąsić. Pikachu jest nieco spragniony, dlatego podbiega do pompy wodnej, jednak nie cieknie z niej ani kropelka cieczy. Nagle z pomocą przychodzi mu nieznajoma, która naciska wajchę, wypuszczając na Elektryczną Mysz strumień wody. Po chwili zjawia się także Ketchum, a dziewczyna bada go bacznym spojrzeniem, po czym ucieka w jedną z uliczek.
Wybiega ona obok jednego z kanałów, gdzie zostaje zauważona przez członkinie Zespołu R. Rocketki, przy pomocy zaawansowanej technologii, odkrywają prawdziwe oblicze dziewczynki – to Latias! Nie tracąc czasu, przypuszczają atak, wybierając Espeona i Ariadosa. Nagle Pikachu zostaje czymś zaalarmowany, a Ash rusza jego śladem. Tymczasem napastnikom udaje się osaczyć i obezwładnić Legendarnego Pokémona, ale na miejsce nadbiega Ketchum, domagający się wyjaśnień. Ostatecznie jednak kobiety nie zamierzają odejść bez walki, a Annie poleca swojemu podopiecznemu zaatakować intruzów. Ten wykonuje rozkaz, rażąc trenera z Alabastii Psycho-Promieniem. Pikachu odpowiada na natarcie Elektrowstrząsem, a ponieważ Czworonożny Pok znajduje się w tej chwili na łódce, porażone zostają także dwie przestępczynie. Ash chwyta nieznajomą za rękę, zaczynając z nią uciekać, a Elektrycznej Myszy udaje się jeszcze na jakiś czas sparaliżować Ariadosa. Uciekając między wąskimi i krętymi uliczkami, przypominającymi labirynt, w końcu to Latias przejmuje prowadzenie. Ciągnąc swojego wybawcę za sobą, doprowadza go ona prosto do Misty i Brocka. Sama jednak znika, zanim głównemu bohaterowi udaje się ją przedstawić swoim przyjaciołom. Wkrótce dzieciaki udają się do muzeum, jednak przez cały czas są oni obserwowani przez jedną z pluskiew Oakley.
Wewnątrz masywnego budynku nasi bohaterowie oglądają olbrzymie skamieliny antycznych Pokémonów. Nagle zagadnięci zostają oni przez przewodnika, który wyjaśnia, że wieki temu te Stwory terroryzowały Alto Mare. Mężczyzna pokazuje im także Obronny Mechanizm Alto Mare (OMA). Dawno temu zły trener polecił Kabutopsowi i Aerodactylowi zaatakować mieszkańców miasta. Nieoczekiwanie jednak pojawił się Latios, który sprowadzając wielką falę, pokonał niebezpieczne Pokémony, tworząc przy okazji szereg kanałów. Stąd też wzięła się nazwa Alto Mare, znacząca tyle co Wysokie Morze. W owym okresie wybudowano OMA, jednak na szczęście, nigdy więcej nie zaistniała potrzeba, aby je używać. Nagle na jednym z balkonów, Ash zauważa spotkaną wcześniej dziewczynę. Ta jednak szybko wychodzi, więc Ketchum dziękując za oprowadzenie, rusza jej śladem. Po dłużej chwili chłopcu udaje się zwrócić na siebie uwagę dziewczyny, ale ta odpowiada, że nie miała przyjemności się z nim spotkać. Trener z Alabastii gubi jej ślad, ale kilka minut później znów udaje mu się na nią trafić. Tym razem jednak nieznajoma szeroko się uśmiecha i najwyraźniej poznaje swojego wybawcę. Mimo to zaczyna ona biec, chcąc, aby nasz bohater podążał za nią. Po krótkiej chwili ubrana w zielony strój dziewczyna wbiega prosto na ścianę budynku… Znikając w niej! Niepewny Ash także postanawia spróbować, w rezultacie trafiając do olbrzymiego ogrodu.
W końcu chłopiec zauważa gonioną dziewczynę, siedzącą na huśtawce, ale gdy zamierza do niej podejść, niewidzialna postać próbuje go zatrzymać, wzburzając w pobliskiej sadzawce wysoką falę. Pikachu próbuje uderzyć napastnika wiązką energii, ale ten okazuje się zbyt szybki. Nieoczekiwanie, w obronie trenera staje nieznajoma, która zasłania go swoim własnym ciałem. Atakujący przeciwnik materializuje się, odkrywając, że mamy do czynienia z Latiosem. Co więcej, w ogrodzie pojawia się kolejna dziewczyna, taka sama, jak ta, która w tej chwili broni Ketchuma, z tą tylko różnicą, że na głowie nosi ona czapkę i potrafi mówić. Ash próbuje wyjaśnić jej całą sytuację, ale ta nie chcąc słuchać, poleca Niebieskiemu Pokémonowi zaatakować. Przed zadaniem ciosu powstrzymuje go jednak starszy przewodnik z muzeum. Na tym nie koniec niespodzianek – niema dziewczyna to rzeczywiście Pokémon – Latias. Sadzając chłopca z Alabastii na huśtawce, odkrywa ona przed nim swoje prawdziwe oblicze. Widząc, że jego „siostra” ufa gościom, także Latios staje się bardziej przyjazny. Legendarne Poki i Pikuś zaczynają się bawić ze sobą, a w tym czasie Ash rozmawia z Biancą i jej dziadkiem.
W pewnej chwili Strażnicy Alto Mare stają naprzeciw siebie, demonstrując kolejną ze swoich mocy. Ich oczy zaczynają świecić jasnym światłem, a Latios nurkuje pod wodę, zaczynając pływać w kanałach. Wszystko, co udaje mu się doświadczyć, zostaje przetransmitowane do Latias, która to z kolei generuje hologram, prezentując go zdziwionemu Ketchumowi i towarzyszącym mu ludziom. Jakiś czas później Ketchum dowiaduje się całej prawdy o przeszłości miasta. Jak się okazuje, ojciec Latias i Latios był wybawcą Alto Mare, jednak swój bohaterski czyn przypłacił życiem. Zostawił on po sobie spadek – klejnot zwany Roszą Duszy oraz dwójkę potomstwa. Lorenzo zajmował się nimi, pilnując, aby pozostały w ukryciu przed światem zewnętrznym. Podobnie strzeżony jest kryształ, ukryty w niewielkiej fontannie. Latias chce bawić się ze swoim nowym przyjacielem, ale Ketchum stwierdza, że musi już wracać do Misty i Brocka. Korzystając z życzliwości dziadka Bianci, zostaje on wyprowadzony na zewnątrz z ogrodu. Legendarne Poki bawią się beztrosko nie zdając sobie sprawy, że jedno ze szpiegowskich urządzeń Zespołu R właśnie zarejestrowało ich obecność. Wydostawszy się na ulice, dziewczynka oferuje swoje towarzystwo przez resztę drogi. Płynąc motorówką, Ash zagaduje Biancę, dlaczego wcześniej była goniona przez dwie kobiety, a gdy wychodzi na jaw, że była to prawdopodobnie Latias, dziewczynka markotnieje.
Nad Alto Mare nastaje noc, więc Annie i Oakley ruszają do akcji. Przemieszczając się po dachach budowli, Rocketki zamierzają przystąpić do realizacji swojego planu. Na ogonie siedzą im J&J, jednak z powodu swojej złej kondycji oraz złego wyczucia czasu Wobbuffeta, gubią oni śledzone rywalki. Lorenzo wyprowadza na zewnątrz swojego warsztatu gondolę, gdy nagle zauważa Espeona. Stowrek usypia staruszka, otwierając wolną drogę swoim trenerkom. Wkrótce siostry przypuszczają atak z zaskoczenia na śpiące do tej pory Legendy. Tym udaje się jednak uniknąć schwytania, a zdematerlializowawszy się w powietrzu, Latias stara się przegnać napastniczki. Te jednak, dzięki swoim termowizyjnym okularom, mogą bez problemu uskoczyć przed jego atakami. Ariados naciera na Latios, więc jej brat stara się jej pomóc. Niestety, wykorzystując jego osłabienie, Oakley udaje się go złapać przy użyciu elektromagnetycznej sieci. Porażony wiązką energii, Latias upada na ziemię. Siostra stara się mu pomóc, ale gdy Niebieski Stworek rozkazuje jej uciekać, ta z ciężkim sercem zostawia go na pastwę dwóch złodziejek. Te z kolei znajdują instrukcję obsługi OMA oraz Rosę Duszy. Oakley bez trudności łamie kod oznajmiając, że użycie Mechanizmu Obronnego sprawi, że cała woda z miasta cofnie się, a także kryształ może ulec zniszczeniu. Mimo to zamierza ona wykorzystać technologię.
Jakiś czas później, Bianca odnajduje swojego dziadka i ku ich wspólnemu przerażeniu okazuje się, że kamień zaginął. Postanawiają oni czym prędzej udać się do muzeum, gdzie Siostry R zdążyły „dobrać się” do mechanizmu. Lokują one nieprzytomnego Latiosa w komorze maszyny, która zaczyna się aktywować. Do pomieszczenia wbiegają Lorenzo i jego wnuczka, ale Espeon obezwładnia ich, pozwalając Ariadosowi na oplecenie ich siecią. Z kolei Latias udaje się odnaleźć Ketchuma, śpiącego razem z przyjaciółmi w Centrum Pokémon. Przybrawszy ludzką postać i wyrywając chłopca ze snu, prosi go ona o pomoc. Ketchum wyjawia tajemnicę także Misty i Brockowi, którzy nie chcą uwierzyć, że dziewczynka siedząca przed nimi to Pokémon. W muzeum OMA zostaje przygotowany do użycia, a Latios stara się użyć swych mocy, aby pokazać siostrze, co w tej chwili widzi. Uświadamiając sobie o niebezpieczeństwie powagi i sytuacji, Ketchum postanawia działać. Tymczasem Oakley zasiada w panelu sterowania, przywracając do życia Kabutopsa i Aerodactyla, następnie rozkazując im przyprowadzić przed nią Czerwoną Legendę. Antyczne Pokémony wyruszają na ulice. Co gorsza, członkini Zespołu R inicjuje blokadę wszystkich dróg, kanałów i okien, powodując, że zostają one dokładnie zakratowane. W któtkim czasie całe Alto Mare przypomina więzienie.
Zauważajac z balkonu, co się dzieje, Ashowi w ostatniej chwili udaje się wskoczyć do kanału. Misty i Brock nie mają już tyle szczęścia, w związku z czym zostają oni odcięci. Chłopiec postanawia udać się do muzeum, korzystając w tym celu z gondoli. Ten środek transportu jest na tyle wolny, że bez trudności zostają oni namierzeni przez Aerodactyla. Prehistoryczny Pokémon chwyta Latias i tylko dzięki Elektrowstrząsowi Pikachu, udaje się ją uratować. Niestety, jest ona tak przestraszona, że znika, uciekając w popłochu. Z kolei Kamienny Pokémon rozpoczyna atak przy użyciu Hiper Promienia, który niszczy łódź, wzburzając wielką falę, która wciąga Asha pod wodę. Widząc to, Czerwona Legenda wychodzi z ukrycia, ruszając na ratunek swojemu przyjacielowi. Wyciągnąwszy go na powierzchnię, Ketchum wpada na pewien pomysł. Chwilę później on i Pikachu, stojąc na pływaku, są z ogromną szybkością ciągnięci przez Latias. Dzięki kilku sprawnym manewrom, wkrótce udaje im się zgubić ścigającego ich Aerodactyla. Z kolei Misty i Brock, starający się dogonić przyjaciela, który nie wziął ze sobą swoich Pokémonów, decydują się posłać mu do pomocy Crobata, Politoeda i Corsolę. Do pościgu za głównym bohaterem przyłącza się Kabutops, któremu w końcu udaje się zrzucić Ketchuma z pływaka. Na szczęście Kamienny Pokémon w ostatnim momencie zostaje powstrzymany przez wspólny atak Wodnych Stworków, należących do Liderki z Azurii.
W muzeum Lorenzo stara się nakłonić Oakley do przerwania swoich działań. Ta wydaje się być jednak opętana rządzą władzy, dlatego zamiast posłuchać staruszka, zaczyna manipulować wodą, nagromadzoną w mieście. Wkrótce udaje jej się stworzyć wodną ścianę, która odgradza zbliżających się do budynku Asha i Latios, a następnie przytapia ich olbrzymią falą. Sytuacja nie wygląda ciekawie, gdy nagle Czerwony Pok używa swoich mocy, rozbijając słup wody. Przy okazji coś dzieje się z OMA, ponieważ Rocketka traci nad nią kontrolę. Niestety, kosztuje to Legendę sporo energii, dlatego opada ona na ziemię. Szybko jednak dochodzi do siebie, dlatego ruszają oni przed siebie. Tymczasem maszyna zaczyna wariować – odcinając Oakley od świata zewnętrznego, sprawia ona, że Rosa Duszy nabiera mrocznych barw. Co gorsza, pole siłowe wydaje się ranić Latiosa. Gdy w pomieszczeniu zjawia się Ketchum, jego Pikachu paraliżuje Annie i jej Espeona. Następnie trener z Alabastii pomaga uwięzionej Biance i jej dziadkowi. Obronna Machina zaczyna wariować coraz bardziej.
Idąc za sugestią Lorenzo, Ash stara się uwolnić Niebieskiego Pokémona z potrzasku, jednak bezskutecznie. W końcu zdesperowana Latias, używając swojej mocy, powstrzymuje tryby machiny, wsuwając między nie siebie samą. Pozwala to na wyciągnięcie z pułapki jej brata, co więcej, wydaje się, że OMA zostało kompletnie wyłączone. Annie rusza na pomoc swojej siostrze. Niestety, zamierza ona zabrać kryształ, a gdy go dotyka, doprowadza do ponownego uruchomienia się maszyny. Przy okazji odrzut ciska nią do kabiny sterowania, która zatrzaskuje się, więżąc obydwie członkinie Zespołu R w środku. Na miejscu zjawiają się także Misty i Brock. Zaniepokojony Lorenzo oznajmia, że zgodnie z przepowiednią, gdy Rosa Duszy zaczyna „umierać”, cała woda opuści Alto Mare. Rzeczywiście, morze wypełniające kanały miasta zaczyna się cofać, ale na tym nie koniec problemów – na horyzoncie pojawia się z głośnym hukiem olbrzymia fala. Jej rozmiary są tak potężne, że bez trudności zmiecie ona metropolię z powierzchni ziemi!
Nie zastanawiając się zbyt długo, Strażnicy Miasta ruszają na ratunek. Legendarne Poki emitują ze swoich ciał jasne światło, następnie formułując kulę energii, która wpadając w falę, zaczyna ją rozpraszać. Ich działanie przynosi zamierzony rezultat, a morze zaczyna się uspokajać, powoli wypełniając kanały. W kuli światła Latios otwiera oczy, orientując się, że jej starszy brat mieni się na kryształowo. Ten wyciąga swoją łapę do siostry, a następnie skinając głową, znika, tworząc jasny słup światła, rozciągający się aż do nieba. Wszystko w mieście wraca do normy, a Kabutops i Aerodactyl odlatują do miejsca ich spoczynku. Akurat w tym samym momencie zaczyna świtać, a mieszkańcy Alto Mare budzą się ze snu. Ash i pozostali bohaterowie wskakują do gondoli i wypływają w morze, starając się odnaleźć Pokémony. Niestety, jedynie Latias wyszła cało z opresji. Niesiona na grzbiecie przez Mantine’a, nie miewa się ona najlepiej. Zapytana, gdzie znajduje się jej brat, wskazuje ona strumień światła, przecinający niebo. Lorenzo uświadamia sobie, że Latios, tak jak jego ojciec, poświęcił swoje życie, dla uratowania miasta. Nagle czerwony Stworek odbiera przekaz myśli, pokazując to, co widzi w danej chwili jej pobratymiec. Dzieciaki w jednej chwili zaczynają unosić się w przestrzeni, ponad ziemią, ze zdumieniem spoglądając na oddalająca się planetę. Następnie w dłoniach Bianci ląduje kolejna Rosa Duszy. Transmisja zostaje zakończona, a wszyscy wracają do ogrodu, by odstawić kryształ na jego prawowite miejsce. Z nowym dzień rodzi się nowa nadzieja…
Lorenzo pracuje w swoim warsztacie, gdy podpływają pod niego Ash i reszta załogi, dziękując za wszystko i żegnając się z nim. Niestety, wygląda na to, że Bianci nie ma w domu, więc nie mają oni szansy powiedzieć tego samego przyjaciółce. Przemierzając miasto, zauważają oni jednak dziewczynkę, machającą im z jednego z mostów, w związku z czym Ketchum prosi prowadzącego łódź, o zatrzymanie się w przystani. Chłopiec wysiada, aby pożegnać się z Biancą, ale ta bez słowa wręcza mu rysunek i całując w policzek, ucieka. Misty i Brock są zaskoczeni zaistniałą sytuacją. Opuszczając Alto Mare, nasi bohaterowie spoglądają w niebo, gdzie zauważają zmierzające w kierunku miasta Latias i dwa Latiosy! Na ich twarzach pojawia się delikatny uśmiech. Przed nimi jeszcze masa niesamowitych przygód! Jakiś czas później Annie i Oakley zostają wyciągnięte ze środka OMA, od razu trafiając za kratki.
━ OSTATNIE KOMENTARZE