Wprowadzenie: Generacja III
W momencie zadania obrażeń przez Pokemona z tą zdolnością jest 10% szansy, że cel stchórzy (flinch) i nie zada nam obrażeń. Stench nie kumuluje efektów z King's Rock i Razor Fang, ani z innymi atakami, które mają szanse na flinch.
Jeśli Pokemon ze zdolnością Stench jest na pierwszym miejscu w drużynie (nawet jeśli nie ma żadnego punktu życia), szansa na spotkanie dzikich Pokemonów jest o 50% mniejsza. Dzieli ten efekt ze zdolnościami Quick Feet, White Smoke i Infiltrator (od VIII generacji). W grach III generacji w Battle Pyramid współczynnik spotkania Pokemonów zostaje zmniejszony o 25%. Tylko w Pokémon Sword i Shield zdolność ta zmniejsza szansę na ukryte spotkania o 87,5%.
Natomiast w Pokemon Scarlet/Violet poza walką zdolność ta nie przynosi żadnego efektu.
| Numer | Obrazek | Nazwa | Druga Zdolność | Ukryta Zdolność |
|---|---|---|---|---|
| #0088 | Grimer | Sticky Hold | Poison Touch | |
| #0089 | Muk | Sticky Hold | Poison Touch | |
| #0434 | Stunky | Aftermath | Keen Eye | |
| #0435 | Skuntank | Aftermath | Keen Eye | |
| #0568 | Trubbish | Sticky Hold | Aftermath | |
| #0569 | Garbodor | Weak Armor | Aftermath |
| Numer | Obrazek | Nazwa | Inne Zdolności |
|---|---|---|---|
| #0044 | Gloom | Chlorophyll | |
| #0109 | Koffing | Levitate Neutralizing Gas |
|
| #0110 | Weezing | Levitate Neutralizing Gas |