Więcej

    Trainer School #2 — Profesja: Pokémon Breeder VI generacji

    Ten poradnik jest przeznaczony dla nieco bardziej zaawansowanych graczy. Wyjaśnia wiele podstawowych zagadnień, jednakże nie pokrywa ich wszystkich.

    Zmiany mechaniki w stosunku do poprzednich generacji

    Choć niektóre z tych mechanik przewijają się od drugiej generacji, wiele z nich uległo zmianie. Warto mieć to na uwadze i nie pomijać tej części

    • Flame Body i Magma Armor – od czasów Emerald, posiadanie w drużynie Pokémona z jedną z tych ability, skraca liczbę wymaganych kroków do wyklucia jajka o połowę. W X/Y, najwygodniej będzie używać Fletchindera lub Talonflame’a, gdyż Sędzia jest oddalony od DayCare i najszybciej będzie do niego polecieć. W OR/AS nie ma tego problemu – DayCare i Sędzia są w jednym miejscu.
    • Everstone – rodzic trzymający ten przedmiot przekazuje swoją naturę potomstwu,
    • Przekazywanie IV – gra wybiera 3 spośród w sumie 12IV, które posiadają rodzice i przekazuje je potomstwu. IV są przekazywane z danej statystyki do tej samej statystyki dzieci, np. IV z ataku będą przekazane wyłącznie do Ataku. Nie wiesz czym są IV?
    • Power Itemy – jeżeli rodzic trzyma Power Item, to zawsze przekaże swoje IV z tej statystyki potomstwu. Nie łączy się to z Destiny Knotem.
    • Destiny Knot – jeżeli któryś z rodziców trzyma ten przedmiot, to zamiast przekazywać 3 z 12IV, nasza „zakochana” para przekaże 5IV z 12, które posiadają. Innymi słowy, w ten sposób, sprawiamy, że tylko jedna statystyka będzie losowa. Nie łączy się to z Power Itemami.
    • Przekazywanie Egg Moves – przeciwieństwie do poprzednich generacji, teraz obydwoje rodziców przekazują Egg Moves, jednakże pierwszeństwo ma matka. Jeżeli matka ma 4 Egg Moves, a ojciec ma piąty, którym chcemy zamienić jeden z tych posiadanych przez samicę, musimy ją go oduczyć lub zastąpić innym, który nie jest Egg Movem. W przeciwnym razie, matka „zablokuje” Egg Move samca i potomstwo urodzi się bez niego.
    • Przekazywanie Balli – począwszy od XY, Ball jest przekazywany przez samicę. Master Ball i Cherish Ball nie są przekazywane i potomstwo dostaniemy w Poke Ballu. Podobnie ma się sprawa w przypadku gdy za matkę robi Ditto, niezależnie od tego, w jakiej kulce się nasz glutowy stworek znajduje.
    • Przekazywanie Ability:
      • Zwykłe – Niezależnie od tego, czy breedujemy bez Ditto, z Ditto jako ojcem czy jako matką, potomstwo ma 80% szans na odziedziczenie Ability po samicy (lub, jeśli Ditto spełnia jej rolę).
      • Hidden – matka ma 60% szans na przekazanie Hidden Ability, pozostałe dwie mają po 20% szans na to, że zostaną odziedziczone. Ojciec także może przekazać HA, ale wyłącznie z Ditto. Szansa wynosi 20%
    • Sędzia IV – ten Ace Trainer oceni potencjał Waszych rodziców oraz wyklutych pociech. Więcej informacji o Sędzi: X/Y
    • Sędzia w OR/AS znajduje się w PokeCenter w Battle Resort, jego wypowiedzi są identyczne.

    • Hatching Power – na poziomie trzecim, działa tak samo, jak Flame Body i Magma Armor i łączy się z nimi, dzięki czemu przyspieszamy wykluwanie aż czterokrotnie. Więcej informacji o O-Powerach: X/Y, OR/AS

    Zdobywanie Pokémonów z dobrymi IV:

    • Pokémony-dzieci – wraz z legendami nalezą do grupy Pokémonów, które się nie rozmnażają, mają spory bonus. Mianowicie, zawsze mają 3 maksymalne (losowe) IV. Wystarczy je wyewoluować i mamy całkiem niezłych rodziców.
    • Friend Safari (tylko X/Y) – każdy Pokémon złapany w Friend Safari ma gwarantowane 31IV w dwóch losowych statystykach. Więcej o Friend Safari.
    • DexNav (tylko OR/AS) – czasami możemy trafić na Pokémony z potencjałem jednej, dwóch lub trzech gwiazdek. Każda z nich oznacza 31IV w losowym stacie.
    • RNGowane Pokémony z poprzednich generacji oraz Ditto.
    • Znajomość Egg Groups. Jeżeli nie macie Ditto z wysokimi IV, nic straconego! Być może któryś z Twoich wybreedowanych Pokémonów należy do dwóch grup? Warto to sprawdzić aby uniknąć tracenia czasu na zdobywanie rodzica.

    Zdobywanie natury – Sychronizerzy

    Najłatwiej jest złapać lub wybreedować  w dużej ilości(bez zwracania uwagi na statystyki) Raltsa lub Abrę z Ability Synchronize. Do walk wykorzystuje się 18 z 25 natur (neutralne, Lax oraz Gentle są nieprzydatne), dlatego rozmnażanie nie powinno być aż tak czasochłonne.

    „Po co mi ten Ralts/ta Abra?” – spytacie. Otóż, jeżeli na pierwszej pozycji w Party ustawicie Pokémona z Ability Synchronize, łapany przez Was stworek będzie miał 50% szans na posiadanie tej samej natury, co Wasz Synchronizer. Dodajcie do tego Everstone, o którym pisałem wcześniej i zobaczcie ile zaoszczędzacie sobie wysiłku!

    breeding2

    Sprawdź swoje przygotowanie!

    Zanim przejdziecie do rozmnażania Waszych Pokémonów, upewnijcie się, że macie:

    • Macie Everstone – w X/Y dostajemy go w Geosenge Town, w OR/AS znajdujemy w Granite Cave. Trzymają go także niektóre dzikie Geodude i Roggenrola,
    • Destiny Knot – w X/Y dostajemy go w Hotelu w Cyllage City, w OR/AS zdobywamy go jako podarunek od fana za zwycięstwo w Conteście Master Rank lub za któreś z kolei pokonanie Young Couple Lois & Hal w Sea Mauville,
    • Dostęp do Sędziego IV i znacie IV Waszych rodziców,
    • Pokémona z Flame Body lub Magma Armor w Party – w X/Y bez Fletchindera, Taloflame’a lub Volcarony się nie obejdzie – do Sędziego trzeba latać.
    • Opcjonalnie: rodzica bądź rodziców z Egg Moves, które chcecie przekazać ich potomstwu,
    • Opcjonalnie: pozostałe 5 slotów w Party wolnych, Hatching Power, Oval Charm, który zwiększa szansę na wyprodukowanie jaja, Shiny Charm, który zwiększa szansę na shiny potomstwo.

    Rozmnażaj!

    1. Oddaj rodziców do Day Care na Route 7 w X/Y lub w Battle Resort w OR/AS.
    2. Rób kółka na rowerze w pobliżu faceta z pary opiekującej się jajkami (w OR/AS jest nim niczym niewyróżniający się chłopiec!). Jeżeli odwróci się w kierunku drogi, to znaczy, że ma dla Was jajko. Weźcie ich tyle, ile macie wolnych slotów w Party. Wskazówka: warto ustawić sobie Super Training jako aktualną aplikację na dolnym ekranie – w ten sposób zawsze będzie widzieć ile jaj Wam pozostało do odebrania lub wyklucia.
    3. Teraz jest czas na O-Power. Włączcie je i jedźcie zaplanowaną trasą aż do wyklucia wszystkich.
    4. Skonsultujcie wyniki z Sędzią IV. Jeżeli któreś z dzieci wykluło się z lepszymi IV niż te któregoś rodzica, podmieńcie samca lub samicę, w zależności od płci potomstwa.Pamietajcie, by rodzice różnili się przynajmniej jednym maksymalnym IV, w przeciwnym razie, potomstwo nie odziedziczy kolejnych statów, a zatrzyma się na poziomie nieidealnych rodziców Wskazówka: warto używać znaczników w Summary do oznaczania maksymalnych IV. Gracze wymieniający się Pokémonami oznaczają 31IV w konkretnej statystyce w następujący sposób:
      1. Kółko – HP
      2. Trójkąt – Atak
      3. Kwadrat – Defensywa
      4. Serce – Specjalny Atak
      5. Gwiazdka – Specjalna Defensywa
      6. Romb – Speed
    5. Powtarzacie proces aż do uzyskania zadowalających Was statystyk. Jeżeli celujecie w 6x31IV, to warto zajrzeć na DestinyKnot.tk aby sprawdzić jakie sa Wasze szanse na idealne potomstwo.

    Życzę Wam dużo cierpliwości i samych udanych breedów! Powodzenia, początkujący Pokémon Breederzy.

    breeding3

    Zareaguj na niusa!
    +1
    0
    +1
    0
    +1
    0
    +1
    0
    +1
    0
    Gonzo
    Gonzo
    Zapalony gracz competitive, odpowiedzialny za korekty na PokeSerwisie. Organizator krakowskich PokeMeetów i turniejów VGC.

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj

    Polecane

    Mamy już na naszym Discordzie 707 użytkowników! Dołącz do nas już dziś. Dołącz teraz

    Najnowsze
    z tej kategorii

    Zagłosuj
    w naszej ankiecie

    W jakie mobilne gry Pokémon grasz najczęściej?

    Zobacz wyniki

    Loading ... Loading ...

    Pokedex
    wyszukaj Pokémona