Wprowadzenie: Generacja III
Głównym efektem zdolności Water Veil jest zapobieganie oparzeniu (Burn). Pokémon z tą zdolnością nie może zostać oparzony przez ruchy przeciwnika, takie jak Scald czy Flamethrower, ani przez inne efekty, które normalnie mogłyby spalić Pokémona.
Water Veil nie zapewnia ochrony przed innymi efektami statusowymi, takimi jak paraliż, zatrucie czy odmrożenie. Koncentruje się wyłącznie na ochronie przed oparzeniem.
| Numer | Obrazek | Nazwa | Druga Zdolność | Ukryta Zdolność |
|---|---|---|---|---|
| #0118 | Goldeen | Swift Swim | Lightning Rod | |
| #0119 | Seaking | Swift Swim | Lightning Rod | |
| #0320 | Wailmer | Oblivious | Pressure | |
| #0321 | Wailord | Oblivious | Pressure |
| Numer | Obrazek | Nazwa | Inne Zdolności |
|---|---|---|---|
| #0226 | Mantine | Swift Swim Water Absorb |
|
| #0367 | Huntail | Swift Swim | |
| #0418 | Buizel | Swift Swim | |
| #0419 | Floatzel | Swift Swim | |
| #0456 | Finneon | Storm Drain Swift Swim |
|
| #0457 | Lumineon | Storm Drain Swift Swim |
|
| #0458 | Mantyke | Swift Swim Water Absorb |
|
| #0963 | Finizen | - | |
| #0977 | Dondozo | Oblivious Unaware |