TM i HM

W Pokémon FireRed/LeafGreen gracze mają możliwość nauczenia swoich Pokémonów wielu różnych ruchów za pomocą TM (Technical Machines) i HM (Hidden Machines). TM i HM to specjalne przedmioty, które pozwalają Pokémonom nauczyć się nowych ataków, często o dużej mocy i różnorodnych właściwościach. W tej grze, podobnie jak w innych częściach serii, TM są jednorazowego użytku, podczas gdy HM są wielokrotnego użytku, umożliwiając ich wielokrotne użycie na różnych Pokémonach.

W tabelach poniżej znajdziesz pełne informacje na temat lokalizacji poszczególnych TM i HM w grze, a także opisy ataków, które można nauczyć swoje Pokémony za ich pomocą. Dowiesz się również, które z nich są kluczowe do postępu w grze, jak również, które oferują dodatkowe korzyści w walkach.

Technical Machines (TM)

# TM Typ Opis Moc Celność PP Lokalizacja
01 Focus Punch Fighting Atakuje jako ostatni w turze, przerywane, jeśli przeciwnik uderzy. 150 100% 20 Silph Co. 5F
02 Dragon Claw Dragon Zadaje obrażenia. 80 100% 15 Victory Road
03 Water Pulse Water 20% szans na dezorientację przeciwnika. 60 95% 20 Cerulean Gym
04 Calm Mind Psychic Podnosi Specjalny Atak i Specjalną Obronę o 1 poziom. 20 Saffron Gym
05 Roar Normal Zmienia przeciwnika w walce. 100% 20 Mt. Moon, Celadon Mart
06 Toxic Poison Zatruwa przeciwnika, zwiększając obrażenia co turę. 85% 10 Fuchsia Gym
07 Hail Ice Atakuje nie-Lodowe Pokémony przez 5 tur. 10 Victory Road
08 Bulk Up Fighting Podnosi Atak i Obronę o 1 poziom. 20 Silph Co. 7F
09 Bullet Seed Grass Atakuje 2-5 razy na turę. 10 100% 30 Mt. Moon Entrance
10 Hidden Power Normal Typ i moc zależne od Pokémon. 100% 15 PickUp Ability
11 Sunny Day Fire Nasłonecznia na 5 tur, zwiększa moc ataków Ognistych. 5 Safari Zone
12 Taunt Dark Przeciwnik może używać tylko atakujących ruchów. 100% 20 TR Hideout 2B
13 Ice Beam Ice 10% szans na Zamrożenie przeciwnika. 95 100% 10 Celadon Game Corner
14 Blizzard Ice 10% szans na Zamrożenie przeciwnika. 120 70% 5 Pokémon Mansion
15 Hyper Beam Normal Nie można atakować w następnej turze. 150 90% 5 Celadon Mart
16 Light Screen Psychic Podnosi Specjalną Obronę na 5 tur. 30 Celadon Mart Roof
17 Protect Normal Chroni przed atakami, może zawieść przy ponownym użyciu. 10 Power Plant
18 Rain Dance Water Zwiększa moc ataków Wodnych na 5 tur. 5 Route 15
19 Giga Drain Grass Odzyskuje HP równe połowie zadanych obrażeń. 60 100% 5 Celadon Gym
20 Safeguard Normal Chroni drużynę przed statusami na 5 tur. 25 Celadon Mart
21 Frustration Normal Silniejszy, im mniej Pokémon lubi trenera. 100% 20 Celadon Mart
22 SolarBeam Grass Ładuje się w pierwszej turze, atakuje w drugiej. 120 100% 10 Pokémon Mansion
23 Iron Tail Steel 30% szans na obniżenie obrony przeciwnika. 100 75% 15 Celadon Game Corner
24 Thunderbolt Electric 10% szans na porażenie przeciwnika. 95 100% 15 Celadon Game Corner
25 Thunder Electric 30% szans na porażenie, 100% trafienia w deszczu. 120 70% 10 Power Plant
26 Earthquake Ground Zadaje podwójne obrażenia Pokémonom używającym Dig. 100 100% 10 Viridian Gym
27 Return Normal Silniejszy, im bardziej Pokémon lubi trenera. 100% 20 Celadon Mart
28 Dig Ground Ukrywa się w pierwszej turze, atakuje w drugiej. 60 100% 10 Cerulean City
29 Psychic Psychic 10% szans na obniżenie Specjalnej Obrony przeciwnika. 90 100% 10 Saffron City
30 Shadow Ball Ghost 20% szans na obniżenie Specjalnej Obrony przeciwnika. 80 100% 15 Celadon Game Corner
31 Brick Break Fighting Niszczy bariery Light Screen i Reflect. 75 100% 15 Saffron City
32 Double Team Normal Zwiększa uniki o 1 poziom. 15 Safari Zone
33 Reflect Psychic Zwiększa obronę drużyny na 5 tur. 20 Celadon Mart
34 Shock Wave Electric Zawsze trafia. 60 20 Vermilion Gym
35 Flamethrower Fire 10% szans na podpalenie przeciwnika. 95 100% 15 Celadon Game Corner
36 Sludge Bomb Poison 30% szans na zatrucie przeciwnika. 90 100% 10 Rocket Warehouse
37 Sandstorm Rock Zadaje obrażenia co turę przez 5 tur. 10 Victory Road
38 Fire Blast Fire 10% szans na podpalenie przeciwnika. 120 85% 5 Cinnabar Island
39 Rock Tomb Rock Obniża prędkość przeciwnika. 50 80% 15 Pewter Gym
40 Aerial Ace Flying Zawsze trafia. 60 20 Route 9
41 Torment Dark Przeciwnik nie może używać tego samego ruchu dwa razy pod rząd. 100% 15 Silph Co.
42 Facade Normal Podwaja moc, jeśli Pokémon jest zatruty, sparaliżowany lub poparzony. 70 100% 20 Vermilion City
43 Secret Power Normal Efekt uboczny zależy od terenu. 70 100% 20 Route 24
44 Rest Psychic Pokémon zasypia na 2 tury i odzyskuje pełne HP. 10 Celadon Mart
45 Attract Normal Może zauroczyć przeciwnika przeciwnej płci. 100% 15 Celadon Mart
46 Thief Dark Kradnie przedmiot trzymany przez przeciwnika. 40 100% 10 Mt. Moon
47 Steel Wing Steel 10% szans na podniesienie obrony. 70 90% 25 Rock Tunnel
48 Skill Swap Psychic Wymienia zdolności z przeciwnikiem. 10 Six Island
49 Snatch Dark Kradnie ruchy wzmacniające użyte przez przeciwnika. 10 Rocket Warehouse
50 Overheat Fire Zmniejsza Specjalny Atak o 2 poziomy po użyciu. 140 90% 5 Victory Road

Hidden Machines

# HM Typ Opis Moc Celność PP Lokalizacja
01 Cut Normal Ścina drzewa poza walką. 50 95% 30 SS Anne Captain
02 Fly Flying Pierwsza tura: unosi się, druga tura: atakuje. 70 95% 15 Route 16
03 Surf Water Pozwala przemieszczać się po wodzie. 95 100% 15 Safari Zone
04 Strength Normal Przesuwa głazy. 80 100% 15 Safari Zone Warden
05 Flash Normal Obniża celność przeciwnika. 70% 20 Route 2
06 Rock Smash Fighting 50% szans na obniżenie obrony przeciwnika. 20 100% 15 Island 1
07 Waterfall Water Pozwala wspinać się po wodospadach. 80 100% 15 Island 4