Nie jest tajemnicą, że Pokémon jest bardzo popularną serią medialną na świecie. Ten fakt jest tylko potwierdzany przez to, jak duże Pokémon GO i inne gry mobilne Pokémon przynoszą dochody. Poniżej zapoznasz się z interesującymi statystykami osób z Sensor Tower.
W swoich dążeniach do złapania ich wszystkich, mobilni gracze na całym świecie do tej pory wydali około 2,5 miliarda dolarów we wszystkich tytułach marki Pokémon. Na tę kwotę zapracowało sześć tytułów, ale jeden w szczególności – co nie dziwi – Pokémon GO z prawie 98 procentami wszystkich wydatków graczy.
Ten odsetek stanowi prawie 2,45 miliarda dolarów USA. Pozostałe pięć tytułów marki dostępnych w App Store i Google Play – zarobiły 50 milionach dolarów. Najlepszym z nich jest Pokémon Shuffle Mobile z 2015 roku, które zarobiło do tej pory około 10 procent, czyli prawie 25 milionów dolarów. Mniejsze dochody przyniosły Pokémon Duel, Pokémon Quest, Pokémon: Magikarp Jump oraz Pokémon TCG Online.
Rozbijając wydatki na gry Pokémon na telefony komórkowe według krajów, Stany Zjednoczone prowadzą w rankingu z około 35 procentami wszystkich przychodów, czyli 875 milionami dolarów. Japonia, miejsce powstania marki, wydała 29 procent, czyli około 725 miliony dolarów.
Łącznie od 2014 r. te tytuły zostały zainstalowane przez prawie 640 miliony graczy na całym świecie, a Pokémon GO stanowi około 86 procent, czyli 550 milionów z nich. Na drugim miejscu jest Pokémon Duel z nieco ponad 39 milionami instalacji. Zwróć uwagę, że liczba ta nie obejmuje Camp Pokémon, bezpłatnej aplikacji „interaktywnej”, przeznaczonej do wprowadzania najmłodszych dzieci do świata serii.
Wydatki na tytuły Pokémon na urządzeniach mobilnych w zeszłym miesiącu przewyższyły 58 milionów dolarów na całym świecie, co stanowiło około 30 procent więcej niż ich dochody w lutym 2018 r. Dziewięćdziesiąt dziewięć procent tych pieniędzy (57,4 miliona USD) wydano w Pokémon GO.