Pokémony nie zwalniają tempa! Według najnowszych danych opublikowanych przez License Global, marka Pokémon ponownie znalazła się w Top 10 najbardziej dochodowych licencji na świecie.
Z ich analizy wynika, że The Pokémon Company International wygenerowała przychód na poziomie 10,8 miliarda dolarów ze sprzedaży produktów na licencji Pokémon.
W skład tego wchodzą gry, zabawki, odzież i akcesoria, kolaboracje z projektantami, dekoracje domowe, publikacje i wiele innych. To umiejscowiło Pokémony jako 7. najbardziej zyskownej marki 2023 roku, obok takich gigantów jak Walt Disney Company i Warner Bros.
Jest to spadek o 800 milionów dolarów w porównaniu do 2022 roku, ale prawdopodobnie wtedy ten wynik był większy ze względu na premierę gier Pokémon Scarlet i Pokémon Violet. W 2023 nie dostaliśmy żadnej pełnoprawnej gry.
Mimo to, marka Pokémon jako całość zgromadziła już ponad 91,6 miliarda dolarów przychodu w całym okresie swojego istnienia, co jest teraz najwyższym wynikiem w historii dla marki medialnej.
Podsumowując, wygląda na to, że nasza ulubiona marka ma się dobrze i nic nie wskazuje, że odpuści 🙂