Route 6
Route 6 to droga biegnąca między Vermilion City a Saffron City. Na południowym końcu znajduje się wejście do Underground Path, ale według mężczyzny w pobliżu jest ono zamknięte do czasu rozwiązania problemu w Kanto Power Plant.
Dostępne Pokémony
Saffron City
Saffron City to rozległa metropolia w sercu regionu, znajdująca się między Cerulean City, Celadon City, Lavender Town i Vermilion City. Główna siedziba Silph Co. dominuje w panoramie miasta, a dwa Pokémon Gymy znajdują się w północno-wschodniej dzielnicy. Stacja Magnet Train znajduje się w północno-zachodniej części miasta. To najbardziej zaludnione miasto w całym Kanto.
Mr. Psychic
Południowo-wschodni należy do mężczyzny znanego jako Mr. Psychic. Po chwili medytacji wręcza ci TM29 (Psychic).
Silph Co.
Silph Co. jest otwarta dla publiczności, ale od czasu ataku Team Rocket kilka lat temu, odwiedzający mają dostęp tylko do pierwszego piętra. Ochroniarz blokuje schody, ale wręcza Up-Grade jako pamiątkę.
Magnet Train Station
Stacja Magnet Train znajduje się w północno-zachodniej części miasta. Pociąg wykorzystuje elektryczność i magnesy, aby osiągnąć niesamowite prędkości, ale obecnie nie kursuje z powodu przerwy w serwisie na Power Plant.
Fighting Dojo
Saffron City jest unikalne, ponieważ jako jedyne miasto ma dwie Pokémon Gymy. Fighting Dojo znajduje się w północno-wschodniej dzielnicy, obok Saffron Gym. Oba kluby kiedyś rywalizowały o to, która zostanie oficjalną salą miasta. Mistrz Karate jest obecnie na treningu w jaskini w Johto, a przy tylnej ścianie można znaleźć Focus Band.
Saffron Gym
Saffron Gym specjalizuje się w Pokémonach typu Psychic. Ruchy Psychic są super skuteczne przeciwko Pokémonom typu Fighting i Poison, podczas gdy Pokémony typu Psychic są słabe na ruchy typu Bug, Dark i Ghost.
Gym wykorzystuje serię warp tiles, aby zdezorientować rywali. Aby dotrzeć do lidera Gym, należy przejść przez kilka warpów. Sabrina ma tylko trzy Pokémony, ale mogą stać się trudne do pokonania. Po bitwie Sabrina nagradza cię Marsh Badge.
Aby dotrzeć do wyjścia, użyj jak najmniej warpów, przechodząc przez kafelek w komnacie Sabriny, a następnie przechodząc przez kafelki w kolejnych pomieszczeniach.