New Bark Town
Po zakończeniu napisów końcowych znajdziesz się z powrotem w New Bark Town. Chwilę później dzwoni profesor Elm, prosząc o wizytę w laboratorium. Złóż mu wizytę, aby otrzymać Bilet S.S., kartę pokładową na statek S.S. Aqua w Olivine City.
Olivine City
Wejdź do budynku po południowej stronie miasta, aby dotrzeć do portu. Porozmawiaj z marynarzem, aby wręczyć mu bilet S.S. i wejść na pokład statku płynącego do Kanto, Vermilion City.
S.S. Aqua
S.S. Aqua korzysta z hydraulicznej mocy, by sunąć po oceanie, co sprawia, że podróż między Olivine City w Johto a Vermilion City w Kanto jest szybka i wygodna.
Zaginione dziecko
Niedługo po wejściu na statek, spotykasz dżentelmena, który Cię potrąca. Jest zrozpaczony i przeprasza, mówiąc, że jego wnuczka zaginęła. Prosi, abyś dał mu znać, jeśli ją znajdziesz, a potem się spieszy, aby kontynuować poszukiwania.
Rozpoczęcie poszukiwań
Bilet na S.S. od Profesora Elma rezerwuje kabinę na końcu pierwszego korytarza, oznaczoną przez Marynarza stojącego tuż przed nią. W pokoju znajduje się komputer i przytulne łóżko, idealne miejsce na drzemkę i odzyskanie zdrowia.
Dwie inne kabiny najbliżej wejścia są puste, a Hiker Noland można znaleźć w kabinie między nimi. Po przeciwnej stronie statku, kabina najbliżej schodów należy do dziadka. Obok znajduje się kabina PokéFana Colina oraz bliźniaków Meg i Peg. Czwarta kabina jest pusta, a ostatnia należy do Firebreathera Lyle’a. Nie ma tu żadnej zaginionej dziewczynki, więc zejdź na niższy pokład.
B1F
Marynarz blokuje przejście. Porozmawiaj z nim, a on poprosi, abyś znalazł innego Marynarza, ponieważ nie może opuścić swojego stanowiska.
1F
Marynarz Stanly można znaleźć w kabinie obok Twojej. Twierdzi, że nie leniuchował, ale ponieważ pokój był pusty, wziął szybką drzemkę. Pokonaj go, a on wróci na swoje miejsce.
B1F
Marynarz dziękuje Ci za znalezienie Stanly’ego i wspomina, że mógł widzieć małą dziewczynkę w pobliżu. W najbliższym pokoju, morski żongler Fritz pochyla się nad koszem na śmieci. Marynarz Jeff można znaleźć w drugim pokoju, a piknikarka Debra stoi w korytarzu. Nadal nie ma żadnej dziewczynki, więc wejdź po schodach do kajuty kapitana.
1F (Kajuta kapitana)
Mała dziewczynka jest tutaj, bezpieczna, ale znudzona, ciągle próbując zmusić kapitana do zabawy. Uświadamiając sobie, że jej dziadek martwi się o nią, spieszy się, a Ty wracasz z nią do kabiny dziadka. Jako podziękowanie za bezpieczne odnalezienie wnuczki, nagradza Cię Metalowym Nakryciem. Chwilę później kapitan ogłasza, że statek właśnie dotarł do Vermilion City.
Po tej początkowej podróży do Kanto, statek wypływa z Kanto do Johto w każdą niedzielę i środę, a z Johto do Kanto w każdy poniedziałek i piątek.
Vermilion City
Vermilion City to popularne portowe miasto położone między Trasą 6 a Trasą 11. Port Vermilionu widzi wiele statków przybywających i odchodzących, a Pokémon Fan Club znajduje się po zachodniej stronie miasta. Wschodnie wyjście oraz wschodni koniec Jaskini Diglett’a są obecnie zablokowane przez śpiącego Snorlaxa. Na południowym zachodzie znajduje się Vermilion Gym.
Pokémon Fan Club
Pokémon Fan Club znajduje się po zachodniej stronie miasta. Członkowie spotykają się tutaj, aby dyskutować o swoich ulubionych Pokémonach. Wśród nich jest kobieta z Bayleefem oraz mężczyzna z Clefairy – a raczej z Poké Doll, która wygląda jak Clefairy. Porozmawiaj z Przewodniczącym, aby usłyszeć jego długą historię o jego cennym Rapidash. Ostatecznie zdaje sobie sprawę, jak długo mówił, i daje Ci Rare Candy w podziękowaniu za wysłuchanie.
Vermilion Gym
Vermilion Gym specjalizuje się w Pokémonach typu Elektrycznego. Ataki typu Elektrycznego są super skuteczne przeciwko Pokémonom typu Latającego i Wodnego, podczas gdy Pokémony typu Elektrycznego są wrażliwe na ataki typu Ziemnego.
Gym zawiera szereg koszy na śmieci, z których dwa ukrywają ukryty przełącznik. Normalnie te dwa przełączniki muszą zostać znalezione i włączone, aby odblokować drzwi do pokoju Lidera Gymu. Obecnie są jednak nieaktywne, więc nie ma zagadek do rozwiązania przed dotarciem do Lidera Gymu.
Magneton Lt. Surge’a zna potężny atak Zap Cannon. Choć gwarantuje paraliż, ma tylko 50% dokładności; jednak użycie Lock-On najpierw zapewnia, że atak trafi w cel. Jego dwa Electrode są prawie identyczne, więc bądź ostrożny, ponieważ każdy z nich może eksplodować bez ostrzeżenia. Pokémony typu Ziemnego są odporne na ataki Elektryczne, ale dobrym alternatywą byłyby Pokémony typu Roślinnego, ponieważ opierają się atakom Elektrycznym. Pokémony Elektryczne zazwyczaj mają wyższą Szybkość, więc rozważ użycie przedmiotów takich jak Quick Claw i X Speed.
Po zwycięstwie w walce, Lt. Surge nagradza Cię Thunder Badge.