Indigo Plateau
Indigo Plateau jest stolicą Pokémon League w regionach Johto i Kanto. To tutaj Trenerzy, którzy pokonali wszystkich ośmiu liderów Gym, stają do walki z Elite Four i Mistrzem. W holu wejściowym znajduje się Pokémon Center oraz Poké Mart, co pozwala wyzwaniom przygotować się do nadchodzącej próby. Elite Four to grupa utalentowanych Trenerów Pokémon, którzy są tylko nieco słabsi od Mistrza i muszą być pokonani kolejno, bez przerwy.
Te pięć walk nie będzie łatwych, ale wyzwania, które zabiorą ze sobą swoje najsilniejsze Pokémony oraz zapas Potion i Revive, mogą ostatecznie znaleźć się w Hall of Fame. Każdy, kto zdecyduje się kontynuować trening przed wyzwaniem, może porozmawiać ze starszym mężczyzną, a jego Abra teleportuje ich z powrotem do New Bark Town.
Elite Four
Pokój Willa
Pierwszym członkiem Elite Four jest Will, mistrz Pokémonów typu Psychicznego. Ataki typu Psychicznego są bardzo skuteczne przeciwko Pokémonom typu Walczącego i Trującego, podczas gdy Pokémony Psychiczne są słabe na ataki typu Robaczego, Ciemnego i Duchowego.
Oba Xatu Willa mogą używać Future Sight, które atakuje dwa tury później. Oba ponoszą poważne obrażenia od ataków typu Elektrycznego, tak jak jego Slowbro. Jego ruch Amnesia zwiększa specjalną obronę, więc najlepiej używać ataków typu Robaczego i Duchowego, aby celować w obronę fizyczną. Ataki typu Robaczego i Ognistego są skuteczne przeciwko Exeggutorowi i Jynx.
Pokonanie Willa otwiera drzwi do drugiego pokoju.
Pokój Kogi
Drugim członkiem Elite Four jest Koga, mistrz Pokémonów typu Trującego i były lider Gym w Fuchsia City w Kanto. Ataki typu Trującego są skuteczne przeciwko Pokémonom typu Trawiastego, natomiast Pokémony Trujące są słabe na ataki typu Ziemnego i Psychicznego.
Koga wykorzystuje taktyki oparte na zatruciu i konfuzji, aby osłabić przeciwnika. Ataki typu Psychicznego będą najbardziej przydatne, ponieważ zadają poważne obrażenia czterem z pięciu jego Pokémonów. Ataki typu Kamiennego są skuteczne przeciwko Ariadosowi, Venomothowi i Crobatowi, a wszystkie trzy Pokémony typu Robaczego są również wrażliwe na ataki Ogniste. Uważaj na Explozję Forretressa i pamiętaj, aby mieć leki na zatrucie.
Pokonanie Kogi otwiera drzwi do trzeciego pokoju.
Pokój Bruno
Trzecim członkiem Elite Four jest Bruno, mistrz Pokémonów typu Walczącego. Ataki typu Walczącego są skuteczne przeciwko Pokémonom typu Ciemnego, Lodowego, Normalnego, Kamiennego i Stalowego, podczas gdy Pokémony Walczące są słabe na ataki typu Latającego i Psychicznego.
Ataki typu Psychicznego sprawdzą się dobrze przeciwko czterem z pięciu Pokémonów Bruno, ale Pokémony typu Psychicznego powinny unikać Pursuitu Hitmontopa. Ataki typu Latającego również będą przydatne, ale Machamp może odgryźć się atakiem Rock Slide. Hitmonchan z ruchami Fire Punch, Ice Punch i ThunderPunch może wydawać się groźny, ale jego atak specjalny jest zbyt niski, aby skutecznie je wykorzystać. Onix, jako Pokémon typu Kamiennego/Ziemnego, ponosi ogromne obrażenia od ataków typu Wodnego i Trawiastego.
Pokonanie Bruno otwiera drzwi do czwartego pokoju.
Pokój Karen
Czwartym członkiem Elite Four jest Karen, mistrz Pokémonów typu Ciemnego. Ataki typu Ciemnego są skuteczne przeciwko Pokémonom typu Duchowego i Psychicznego, natomiast Pokémony Ciemne są słabe na ataki typu Robaczego i Walczącego.
Dzięki wysokiej obronie i ruchom statusowym, Umbreon może być trudny do pokonania. Mean Look zapobiega ucieczce, co może zamknąć przeciwnika w niekorzystnej sytuacji; prowadzenie Pokémonów typu Robaczego lub Walczącego, takich jak Heracross, może przynieść korzyści. Ataki typu Lodowego są skuteczne przeciwko Vileplume i Murkrow, podczas gdy Murkrow i Houndoom ponoszą poważne obrażenia od ataków Kamiennych. Używaj ruchów typu Duchowego i Ciemnego przeciwko Gengarowi, zanim będzie miał szansę użyć Curse.
Pokonanie Karen otwiera drzwi do pokoju Mistrza.
Mistrz
Pokój Lance’a
Ostatnim przeciwnikiem jest Lance, mistrz Pokémonów typu Smok, który pomógł pokonać Team Rocket. Ataki typu Smok są skuteczne przeciwko innym Pokémonom typu Smok, natomiast Pokémony typu Smok są słabe na ataki typu Smok i Lodowego.
Lance zaczyna od swojego Gyaradosa, który ponosi ogromne obrażenia od ataków typu Elektrycznego. Charizard ma ten sam problem z atakami Kamiennymi, a zarówno Charizard, jak i Aerodactyl ponoszą poważne obrażenia od ataków Wodnych. Jego trzy Dragonite mają potężne ruchy — Blizzard, Thunder i Fire Blast — aby pokryć słabości zespołu. Jako Pokémony typu Smok/Latającego, źle radzą sobie w zimnie i ponoszą ogromne obrażenia od ataków Lodowych. Wszystkie jego Pokémony mogą używać Hyper Beam, więc pamiętaj, aby zabrać ze sobą dużo przedmiotów przywracających HP!
Lance gratuluje Ci pokonania Pokémon League i chwali Cię za to, jak bardzo rozwinąłeś się wraz ze swoimi Pokémonami. Nagle przerywa im DJ Mary, która wpada na wywiad. Mówi, że miałaby przyjść wcześniej, ale Profesor Oak nie jest już tak szybki jak w młodości. Lance gratuluje Ci zwycięstwa, mówiąc, że Twoje Pokémony wygrały, ponieważ wierzyły w Ciebie jako Trenera. Mary ponownie stara się przeprowadzić wywiad, ale Lance wkracza i prowadzi Cię do następnego pomieszczenia.
Hall of Fame
Hall of Fame to miejsce, gdzie zapisywani są wszyscy zwycięscy Trenerzy i ich oddani Pokémony, jako świadectwo ich mocy i determinacji. Lance zauważa, że minęło dużo czasu od jego ostatniej wizyty tutaj, a następnie wyjaśnia działanie dużej maszyny. Aktywuje ją, oficjalnie rejestrując zarówno Ciebie, jak i Twoje Pokémony jako najnowszych członków Hall of Fame.
Gra jest zapisywana, wyświetla się pokaz slajdów z Twoimi zwycięskimi Pokémonami, oraz pojawiają się napisy końcowe.
Ale to nie koniec naszej przygody!
━ OSTATNIE KOMENTARZE