Goldenrod City
Goldenrod City została opanowana przez Team Rocket. Twoim zadaniem jest uwolnienie Wieży Radiowej i zakończenie ich intryg!
1F
Pokonaj jednego Grunta Rocket i wspinaj się na drugi piętro.
2F
Na drugim piętrze patroluje czterech Gruntów Rocket. Pokonaj ich, aby dotrzeć do zachodnich schodów.
3F
Stocz walkę z kolejnymi dwoma Gruntami Rocket i naukowcem Marcem. Aby uzyskać dostęp do wschodniego obszaru, potrzebny jest Card Key, więc wybierz zamiast tego zachodnie schody.
4F (Zachód)
Pokonaj Grunta Rocket i naukowca Richa, aby dotrzeć do schodów prowadzących do biura Dyrektora.
5F (Zachód)
Dyrektor jest uwięziony w swoim biurze, przynajmniej na pierwszy rzut oka. Ten człowiek to oszust, a tak naprawdę Rocket Executive w przebraniu. Przygotuj się do walki!
Po zakończeniu walki, Executive ujawnia, że prawdziwy Dyrektor jest przetrzymywany w Podziemnym Magazynie, za zamkniętymi drzwiami w korytarzu dostępu do podziemi. Wątpi, że dotrzesz tak daleko, i wręcza Ci Klucz do Podziemi.
Goldenrod Underground
Underground, B2F
W Podziemiach, Grunt Rocket pilnuje południowego zaułka za Centrum Pokémon, więc wejdź do Podziemi od strony północnej. Przejdź przez korytarz dostępu i użyj Klucza do Podziemi, aby otworzyć drzwi. Zejdź po schodach w następnym pomieszczeniu, aby dotrzeć do Podziemnego Magazynu.
Czwarta Bitwa z Rywalem!
Silver pojawia przy wejściu. Ma zamiar ostatecznie pokonać Team Rocket i planuje najpierw pokonać Ciebie, abyś zszedł mu z drogi.
Jeśli wybrałeś Chikoritę:
Jeśli wybrałeś Cyndaquila:
Jeśli wybrałeś Totodile’a:
Zabawa z przełącznikami
Po pokonaniu Silvera zastanawia się głośno, czy to, co powiedział mu Lance o niewłaściwym traktowaniu Pokémonów, jest prawdą, ale odmawia rezygnacji z dążenia do siły.
Po odejściu Silvera w sali na północnej ścianie są trzy Grunty Rocket. Pokonaj ich wszystkich, a następnie zwróć uwagę na trzy przełączniki na ścianie za nimi. Przełączniki są ponumerowane od 1 do 3, zaczynając od wschodniego. Każdy z tych przełączników kontroluje różne grupy przesuwanych zasłon na południu.
- Przełącznik #1: Użyj go, aby dotrzeć do Full Heal w północno-wschodnim pomieszczeniu. Daje to również dostęp do ukrytego Max Potion w środkowym północnym pomieszczeniu.
- Sekwencja pięciu przełączeń: Przełącz (#1, #3, #2, #1, #3), aby dotrzeć do Smoke Ball w południowo-zachodnim pomieszczeniu.
- Aby przejść przez labirynt: Przełącz każdy przełącznik raz w kolejności malejącej (#3, #2, #1), co również daje dostęp do ukrytego Revive w północno-zachodnim pomieszczeniu.
Po opuszczeniu labiryntu pokonaj żeńskiego Grunta Rocket i przejdź przez podwójne drzwi.
Warehouse
Podążaj krętą korytarzem, mijając pierwszego Grunta Rocket, aby dotrzeć do Max Ether w południowo-wschodnim rogu. Pokonaj drugiego Grunta Rocket w północno-wschodnim rogu, a następnie wejdź po pobliskich schodach; prowadzą one do zablokowanej strefy w piwnicy Sklepu Departamentowego, gdzie znajdziesz Amulet Coin. Kontynuuj na zachód, aby stoczyć walkę z trzecim Gruntem Rocket.
Weź TM35 (Sleep Talk) w wewnętrznym pomieszczeniu, a następnie porozmawiaj z Dyrektorem. Po usłyszeniu o zajęciu Wieży Radiowej przez Team Rocket prosi o pomoc i daje Ci Card Key, który odblokowuje zasłonę na trzecim piętrze wieży. Ponownie wejdź po schodach w północno-wschodnim rogu i wjedź windą z powrotem na górę.
Radio Tower
Z Card Key w ręku, nadszedł czas, aby raz na zawsze pokonać Team Rocket!
3F
Przesuń Klucz Kartą przez slot obok zasłony. Pokonaj jednego Grunta Rocket po drugiej stronie i wejdź po schodach na wschodniej stronie 4F.
4F (Wschód)
Stocz walkę z żeńskim Gruntem Rocket i Rocket Executive, aby dotrzeć na piąte piętro.
5F (Wschód)
Idź w kierunku studia nadawczego, aby przyciągnąć uwagę żeńskiego Rocket Executive. Zamierza się zemścić za swoją porażkę w Mahogany Town.
VS Rocket Executive
Gdy bitwa się kończy, Rocket Executive ujawnia szczegóły ich planu: przejęcie stacji radiowej i ogłoszenie swojego powrotu, mając nadzieję, że to sprowadzi ich lidera, Giovanni, z powrotem.
Po pokonaniu Executive’a, uznaje porażkę i formalnie rozwiązuje Team Rocket. Rockets uciekają z budynku, a Dyrektor wraca chwilę później. Z radością ogłasza, że Twoje bohaterskie działania uratowały Pokémony w całym kraju i nagradza Cię Rainbow Wing (lub Silver Wing w wersji Silver). Wyjaśnia, że dawniej w tym miejscu stała inna wieża, ale była stara i niestabilna. Podczas rozbiórki, by zrobić miejsce na nową Wieżę Radiową, znaleziono ten błyszczący pióro na szczycie. Potem odchodzi do swojego biura, zostawiając Cię wolnym do powrotu do Mahogany Town.
Na koniec, porozmawiaj z DJ Mary na 4F (Wschód) po Pink Bow, oraz z dziewczyną na 3F, aby zdobyć TM11 (Sunny Day).
Następnym celem jest Blackthorn City, na wschód od Mahogany Town.
Mahogany Town
Po usunięciu Team Rocket właścicielka sklepu z pamiątkami oraz jej wnuczka wracają, aby ponownie otworzyć swój sklep. Zniknął także nieuczciwy sprzedawca, który blokował drogę na wschód do Route 44.
Souvenir Shop
- Rage Candy Bar: $300
- Great Ball: $600
- Super Potion: $700
- Hyper Potion: $1200
- Antidote: $100
- Paralyze Heal: $200
- Super Repel: $500
- Revive: $1500
- Flower Mail: $50
Route 44
Route 44 to przyjemna górska ścieżka, która łączy Mahogany Town z Ice Path. Jest pełna bujnej zieleni oraz źródeł, które zasilają kilka dużych stawów. Jedyny obszar wysokiej trawy znajduje się schowany między dwoma stawami.
Dostępne Pokémony
Zdobądź Remoraid!
Na północno-wschodniej stronie wschodniego stawu stoi wędkarz o imieniu Wilton. Po pokonaniu go, nie zapomnij wymienić się z nim numerami telefonów. Będzie czasami dzwonił, aby poinformować Cię o pojawieniu się swarmu pewnego gatunku Pokémon. Remoraid są zazwyczaj trudne do znalezienia, ale będą bardziej skłonne do pojawienia się w Route 44 przez krótki czas.
Ice Path
Ice Path to zimna jaskinia łącząca Route 44 z Blackthorn City. Poruszanie się jest utrudnione przez duże tafle lodu oraz głazy, które trzeba przesuwać, aby dotrzeć do nowych obszarów.
Dostępne Pokémony
1F (Północno-Zachodnia)
Idź na wschód, aby przesunąć się po pierwszej tafli lodu, a następnie kontynuuj do drugiej na północnym zachodzie. Zderzenie z jednym z głazów pozwala zmienić kierunek.
Puzzle i rozwiązanie:
- Tafla lodu 2: ↑, ←, ↑, →, ↑, →, ↓, ←, ↑, ←, ↓, →, ↓, →, ↑, →, →, ↑
Idź na wschód, mijając schody, aby dotrzeć do trzeciej tafli lodu. Możesz podejść do niej z dwóch miejsc po zachodniej stronie; wchodź od północnego punktu, aby skrócić zagadkę. Nie zapomnij zebrać HM07 (Waterfall) na wschodnim brzegu.
Puzzle i rozwiązanie:
- Tafla lodu 3: →, ↑, ←, ↓, ←, ↑, →
Wracaj i przejdź przez skalisty grzbiet, aby dotrzeć do schodów na północno-wschodnim krańcu.
B1F (Północ)
Na tym poziomie znajdują się cztery głazy, które muszą być przesunięte przez różne otwory w podłodze, aby utworzyć ścieżkę na lodzie poniżej. Idź na północ i obejdź północno-zachodni róg, aby znaleźć dwa pierwsze głazy w środku B1F.
Puzzle i rozwiązanie:
- Głaz 1 (na południowy zachód):
- Przesunięcia: Prawo 1, W dół 4, W lewo 2, W dół 2, W lewo 1, W górę 1, W lewo 1, W górę 2
- Głaz 2 (na północny zachód):
- Przesunięcia: W lewo 1, W górę 5, W lewo 2, W dół 4
- Głaz 3 (na południowy wschód):
- Przesunięcia: W lewo 1, W dół 4, W prawo 1, W dół 2, W lewo 5
- Głaz 4 (na północ):
- Przesunięcia: W górę 2, W lewo 1, W górę 3, W prawo 1
Zacznij od głazu na południu. Użyj Strength, aby przesunąć go w kierunku południowego otworu. Następnie przesuń drugi głaz na północ, a potem wschód, aby umieścić go przy ścianie. Zajmij się trzecim głazem na południowym wschodzie, przesuwając go do otworu na południowy wschód, a następnie czwarty głaz do otworu na północ. Po przetransportowaniu wszystkich czterech głazów, zejdź po schodach na północno-wschodnim końcu.
B2F (Zachód)
Cztery głazy z wyższego piętra spadły w spiralny sposób, umożliwiając dostęp do schodów pośrodku komory. Zanim kontynuujesz, zbierz kilka przedmiotów w pobliżu, w tym Max Potion. Aby dotrzeć do centralnego obszaru, zacznij w północno-wschodnim rogu i stań na najbardziej południowym punkcie czystego terenu, a następnie zjedź na zachód po lodzie. Poruszaj się w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, aby dotrzeć do centralnej części i zbierz Full Heal przed wejściem na schody.
B3F
Użyj Rock Smash lub podejdź od wschodu, aby dotrzeć do NeverMeltIce. Wspinaj się na wschodnie schody.
B2F (Wschód)
Idź na wschód, a następnie zjeżdżaj na południe przez mniejszą taflę lodu, aby dotrzeć do krawędzi. Zrób kilka kroków na zachód, a potem przeskocz na krawędź, aby zjechać na południe. Od południowej ściany zjeżdżaj na wschód, aby dotrzeć do TM44 (Rest). Zjeżdżaj na zachód, a następnie na północ, aby wrócić na krawędź. Wejdź na grzbiet, stań na zachodnich schodach, a następnie zjeżdżaj na południe, aby dotrzeć do schodów.
B1F (Południe)
Idź na wschód, aby dotrzeć do schodów i zjeżdżaj przez lód. Zbierz Iron w tunelu na południowy zachód, a następnie wspinaj się na schody na północno-zachodnim grzbiecie.
Puzzle i rozwiązanie:
- Tafla lodu 7: ↓, →, ↑, ←, ↑, ←, ↓, ←
1F (Południowy-Wschód)
Stojąc obok zachodniej ściany, zjeżdżaj na południe, aby dotrzeć do PP Up. Wróć i przeskocz na krawędź, aby zejść do wyjścia.
━ OSTATNIE KOMENTARZE