W grach Pokémon Gold/Silver wprowadzono nowe metody ewolucji względem poprzednich części.
Ewolucja za pomocą Sun Stone
Ewolucja za pomocą kamieni pioruna, wody, ognia była już nam znana. Jednak w tych grach wprowadzono zupełnie nowy kamień – słońca. Aby zdobyć Sun Stone, musimy wygrać Bug Catching Contest. Za pomocą tej metody ewoluują dwa Pokémony – Gloom w Bellosoma oraz Sunkern w Sunflorę.
Pokémon | Metoda | Ewolucja |
---|---|---|
![]() Gloom |
![]() Sun Stone |
![]() Bellosom |
![]() Sunkern |
![]() Sun Stone |
![]() Sunflora |
Ewolucja przez szczęście
W Pokémon Gold/Silver wprowadzono także pojęcie szczęścia. Jest to ukryta wartość od 0 do 255. Dotyczy ona każdego Pokémona, lecz tylko nieliczne ewoluują w ten sposób.
Aby sprawdzić statystykę szczęścia tego Pokémona musimy udać się do Goldenrod. Jedna z kobiet na północ od Bike Shop po wschodniej stronie miasta, powie nam, czy nasz Pokémon jest szczęśliw. Natomiast w podziemiach miasta, znajdują się tak zwani Haircut Brothers. Obecni są tam we wszystkie dni prócz poniedziałku – dzięki nim można polepszyć nieco statystykę szczęścia. Młodszy brat we wtorki, czwartki i sobotę będzie oferował nam usługi za 300[p] a starszy – w niedzielę, środę i piątek za 500[p].
Poza tym, mieć większą szansę na ewolucję danego Pokémona przez szczęścia musimy wykonywać następujące czynności:
- trzymanie Pokémona „przy sobie” – każde nasze 256 kroków to +1 do wartości szczęścia)
- trenowanie Pokémona
- Wykorzystywanie w ważnych bitwach (np. liderzy gymów)
- podawanie witamin (HP Up, Carbos, Protein, Iron, Calcium, PP Up)
Pokémon | Metoda | Ewolucja |
---|---|---|
![]() Golbat |
![]() Szczęście |
![]() Crobat |
![]() Chansey |
![]() Szczęście |
![]() Blissey |
![]() Eevee |
![]() Szczęście (tylko w dzień) |
![]() Espeon |
![]() Eevee |
![]() Szczęście (tylko w nocy) |
![]() Umbreon |
![]() Pichu |
![]() Szczęście |
![]() Pikachu |
![]() Cleffa |
![]() Szczęście |
![]() Clefairy |
![]() Igglybuff |
![]() Szczęście |
![]() Jigglypuff |
![]() Togepi |
![]() Szczęście |
![]() Togetic |
Ewolucja poprzez porę dnia
Metoda ta wpływa w tych grach tylko na jednego Pokémona – Eevee. Aby Eevee ewoluował w Espeona lub Umbreona, koniecznym warunkiem jest statystyka szczęścia, a dodatkowo pora dnia – jeśli Eevee będzie szczęśliwy w dzień – ewoluuje psychiczną formę, a w nocy – mroczną.
Pokémon | Metoda | Ewolucja |
---|---|---|
![]() Eevee |
![]() Szczęście (tylko w dzień) |
![]() Espeon |
![]() Eevee |
![]() Szczęście (tylko w nocy) |
![]() Umbreon |
Wymiana z wymaganym przedmiotem
Z ewolucją poprzez wymianę mieliśmy już do czynienia w grach Red/Blue. Tutaj do tej metody, jest dodany jeszcze jeden warunek – trzymany przedmiot podczas transferu.
Pokémon | Metoda | Ewolucja |
---|---|---|
![]() Poliwhirl |
![]() Wymiana z King’s Rock |
![]() Politoed |
![]() Slowpoke |
![]() Wymiana z King’s Rock |
![]() Slowking |
![]() Onix |
![]() Wymiana z Metal Coat |
![]() Steelix |
![]() Scyther |
![]() Wymiana z Metal Coat |
![]() Scizor |
![]() Seadra |
![]() Wymiana z Dragon Scale |
![]() Kingdra |
![]() Porygon |
![]() Wymiana z Up-grade |
![]() Porygon2 |
Ewolucja względem statystyk
Metoda ewolucji jest unikalna dla Tyrogue. Gdy ten Pokémon osiągnie 20 lvl, a jego atak będzie większy od obrony ewoluuje w Hitmonlee. Jeśli obrona będzie większa niż atak – otrzymamy Hitmonchana, a jeśli obie równe – Hitmontopa.
Pokémon | Metoda | Ewolucja |
---|---|---|
![]() Tyrogue |
Poziom 20 Atak < Obrona |
![]() Hitmonchan |
![]() Tyrogue |
Poziom 20 Atak = Obrona |
![]() Hitmontop |
![]() Tyrogue |
Poziom 20 Atak > Obrona |
![]() Hitmonlee |