Adaptability |
Wzmacnia ruchy tego samego typu co Pokémon. |
Generacja IV |
Aerilate |
Zmienia ataki typu Normal w ataki typu Flying i dodatkowo je wzmacnia. |
Generacja VI |
Aftermath |
Zadaje obrażenia atakującemu, jeśli znokautuje Pokémona ruchem zapewniającym bezpośredni kontakt. |
Generacja IV |
Air Lock |
Neguje efekty pogodowe. |
Generacja III |
Analytic |
Wzmacnia ruchy używane przez Pokémona, jeśli atakuje on jako ostatni w danej turze |
Generacja V |
Anger Point |
Pokémon wpada w złość, gdy otrzyma trafienie krytyczne, co maksymalnie zwiększa jego statystykę ataku. |
Generacja IV |
Anger Shell |
Gdy atak spowoduje spadek HP do połowy lub mniej, Pokémon wpada w złość. Obniża to jego statystyki Obrony i Sp. Def, ale zwiększa statystyki Ataku, Sp. Atak i Szybkość. |
Generacja IX |
Anticipation |
Wyczuwa niebezpieczne ruchy przeciwnika. |
Generacja IV |
Arena Trap |
Blokuje możliwość ucieczki lub zmiany Pokémonów przez przeciwnika. |
Generacja III |
Armor Tail |
Armor Tail uniemożliwia przeciwnikowi użycie ruchów z priorytetem, takich jak Quick Attack. |
Generacja IX |
Aroma Veil |
Zapewnia ochronę przed efektami ograniczającymi możliwość użycia ruchów przez Pokémona oraz jego sojuszników |
Generacja VI |
As One |
Łączy efekty Unnerve i Chilling Neigh. |
Generacja VIII |
As One |
Łączy efekty Unnerve i Grim Neigh. |
Generacja VIII |
Aura Break |
Neutralizuje efekty zdolności Dark Aura i Fairy Aura na polu bitwy, zmniejszając moc ataków typu Dark i Fairy |
Generacja VI |
Bad Dreams |
Zadaje obrażenia przeciwnikom znajdującym się w stanie snu na początku każdej tury |
Generacja IV |
Ball Fetch |
Pozwala odzyskać Pokéball, jeśli nie powiodła się próba łąpania Pokemona. |
Generacja VIII |
Battery |
Wzmacnia moc specjalnych ruchów sojuszników w walkach drużynowych, zwiększając ich siłę o 30% |
Generacja VII |
Battle Armor |
Pokémon jest chroniony przed trafieniami krytycznymi. |
Generacja III |
Battle Bond |
Umożliwia Greninji przejście do formy Ash-Greninja. |
Generacja VII |
Beads of Ruin |
Obniża specjalną obronę wszystkich Pokémonów z wyjątkiem siebie. |
Generacja IX |
Beast Boost |
Pokémon zwiększa swoją najskuteczniejszą statystykę za każdym razem, gdy pokona przeciwnika. |
Generacja VII |
Berserk |
Wzmacnia specjalny atak Pokémona, gdy jego HP spada poniżej 50% |
Generacja VII |
Big Pecks |
Chroni Pokémona przed obniżeniem jego statystyk. |
Generacja V |
Blaze |
Wzmacnia ruchy typu ognistego, gdy HP Pokémona jest niskie.. |
Generacja III |
Bulletproof |
Zapewnia Pokémonowi pełną odporność na ruchy balistyczne. |
Generacja VI |
Cheek Pouch |
Pozwala Pokémonowi odzyskać dodatkowe zdrowie po spożyciu jagody. |
Generacja VI |
Chilling Neigh |
Zwiększa statystykę ataku po pokonaniu Pokémona. |
Generacja VIII |
Chlorophyll |
Zwiększa szybkość Pokémona podczas słonecznej pogody. |
Generacja III |
Clear Body |
Zapobiega obniżaniu statystyk innych Pokémonów. |
Generacja III |
Cloud Nine |
Eliminuje wpływ warunków pogodowych. |
Generacja III |
Color Change |
Typ Pokémona staje się typem użytego na nim ruchu. |
Generacja III |
Comatose |
Zapewnia Pokémonowi stan snu na początku walki, jednocześnie chroniąc go przed innymi statusami |
Generacja VII |
Commander |
Wchodzi do ust sojusznika Dondozo, jeśli ten znajduje się na polu walki. |
Generacja IX |
Competitive |
Zwiększa statystykę Special Attack Pokémona, gdy jego statystyki są obniżane przez przeciwnika. |
Generacja VI |
Compound Eyes |
Zwiększa celność Pokémona. |
Generacja III |
Contrary |
Odwraca efekty zmian statystyk w trakcie bitwy, czyniąc negatywne zmiany pozytywnymi i pozytywne zmiany negatywnymi |
Generacja V |
Corrosion |
Umożliwia Pokémonowi stosowanie ruchów typu trucizny i stalowego przeciwko przeciwnikom, którzy normalnie są odporni na takie ataki. |
Generacja VII |
Costar |
Kopiuje zmiany statystyk sojusznika po wejściu do bitwy. |
Generacja IX |
Cotton Down |
Obniża statystykę Prędkości (Speed) wszystkich przeciwników o 1 poziom, gdy Pokémon z tą zdolnością zostaje trafiony. |
Generacja VIII |
Cud Chew |
Cud Chew sprawia, że Pokémon może ponownie użyć już zużytej Berry na koniec następnej tury. |
Generacja IX |
Curious Medicine |
Resetuje wszystkie zmiany statystyk po wejściu na pole bitwy. |
Generacja VIII |
Cursed Body |
Daje 30% szansy na unieruchomienie (disabled) ruchu przeciwnika, który trafił Pokémona z tą zdolnością. |
Generacja V |
Cute Charm |
Kontakt z Pokémonem może wywołać zauroczenie. |
Generacja III |
Damp |
Zapobiega używaniu ruchów autodestrukcyjnych. |
Generacja III |
Dancer |
Pozwala Pokémonowi na automatyczne użycie ruchu tanecznego, który został użyty przez przeciwnika, aktywując jego efekty |
Generacja VII |
Dark Aura |
Zwiększa moc wszystkich ataków typu Dark na polu bitwy, zarówno dla Pokémona z tą zdolnością, jak i dla jego sojuszników. |
Generacja VI |
Dauntless Shield |
Podnosi statystykę Obrony Pokémona o 1 poziom przy pierwszym wejściu na pole bitwy. |
Generacja VIII |
Dazzling |
Chroni Pokémona i jego sojuszników przed ruchami priorytetowymi przeciwnika |
Generacja VII |
Defeatist |
Obniża statystyki, gdy HP spadnie do połowy lub mniej. |
Generacja V |
Defiant |
Gdy jakakolwiek statystyka Pokémona zostanie obniżona, jego Atak wzrasta o dwa poziomy |
Generacja V |
Delta Stream |
Tworzy specjalne warunki pogodowe, znane jako Delta Stream, zmniejszając obrażenia od ataków typu Flying i neutralizując efekty innych warunków pogodowych |
Generacja VI |
Desolate Land |
Wprowadza intensywne słońce na pole bitwy, zwiększając moc ataków typu Fire i zmniejszając efektywność ataków typu Water. |
Generacja VI |
Disguise |
Zapewnia Pokémonowi ochronę przed pierwszym atakiem w trakcie walki |
Generacja VII |
Download |
Automatycznie zwiększa jedną z statystyk Pokémona na początku walki, dostosowując ją do słabości przeciwnika. |
Generacja IV |
Dragon’s Maw |
Wzmacnia ruchy typu smoczego. |
Generacja VIII |
Drizzle |
Pogoda zmienia się na deszcz kiedy Pokemon wchodzi do walki |
Generacja III |
Drought |
Aktywuje efekt Sunny Day na polu bitwy. |
Generacja III |
Dry Skin |
Przywraca HP Pokémona w deszczu lub gdy zostanie trafiony ruchami typu wodnego. Zmniejsza HP w warunkach słonecznych i zwiększa obrażenia otrzymywane od ruchów typu Ogień. |
Generacja IV |
Early Bird |
Pokémon szybciej budzi się ze snu. |
Generacja III |
Earth Eater |
Przywraca HP po trafieniu ruchem typu ziemnego. |
Generacja IX |
Effect Spore |
Kontakt z Pokémonem może spowodować zatrucie, uśpienie lub paraliż atakującego. |
Generacja III |
Electric Surge |
Aktywuje Electric Terrain, co pozwala na zwiększenie mocy ruchów elektrycznych i ochronę przed stanami snu |
Generacja VII |
Electromorphosis |
Jeśli Pokémon z Electromorphosis zostanie trafiony atakiem, moc następnego ruchu typu elektrycznego, którego użyje, zostanie podwojona. |
Generacja IX |
Embody Aspect |
Zwiększa określoną statystykę, w zależności od formy Terastalizowanego Ogerpona |
Generacja IX |
Emergency Exit |
Pokémon automatycznie opuszcza pole bitwy, gdy jego HP spadnie poniżej 50%. |
Generacja VII |
Fairy Aura |
Wzmacnia moc wszystkich ataków typu Fairy na polu bitwy o 33%. |
Generacja VI |
Filter |
Zmniejsza obrażenia zadawane przez ruchy przeciwnika o 25% |
Generacja IV |
Flame Body |
Kontakt z Pokémonem może poparzyć atakującego. |
Generacja III |
Flare Boost |
Zwiększa moc specjalnych ataków Pokémona o 50% w przypadku, gdy jest on poparzony |
Generacja V |
Flash Fire |
Wzmacnia ogniste ruchy Pokémona, jeśli zostanie nimi trafiony. |
Generacja III |
Flower Gift |
Zwiększa statystyki Ataku i Obrony sojuszników w trakcie Sunny Day. |
Generacja IV |
Flower Veil |
Chroni Pokémony typu Grass przed obniżeniem statystyk i negatywnymi statusami |
Generacja VI |
Fluffy |
Znacząco zmniejsza obrażenia otrzymywane od fizycznych ataków, jednocześnie sprawiając, że Pokémon staje się bardziej podatny na ruchy typu Fire |
Generacja VII |
Forecast |
Castform zmienia się wraz z pogodą. |
Generacja III |
Forewarn |
Ostrzega Pokémona o jednym z potencjalnie niebezpiecznych ruchów przeciwnika. |
Generacja IV |
Friend Guard |
Zmniejsza obrażenia zadawane sojusznikom. |
Generacja V |
Frisk |
Pokémon może sprawdzić trzymany przez przeciwnika przedmiot. |
Generacja IV |
Full Metal Body |
Zapewnia Pokémonowi ochronę przed obniżeniem jego statystyk przez ruchy lub zdolności przeciwników |
Generacja VII |
Fur Coat |
Zmniejsza otrzymywane obrażenia od fizycznych ataków o połowę |
Generacja VI |
Gale Wings |
Pozwala ruchom typu Flying zyskać priorytet na polu bitwy, pod warunkiem że HP Pokémona są na maksymalnym poziomie. |
Generacja VI |
Galvanize |
Przekształca wszystkie normalne ruchy Pokémona na ruchy elektryczne |
Generacja VII |
Gluttony |
Sprawia, że Pokémon używa trzymanej Berry wcześniej niż zwykle. |
Generacja IV |
Good as Gold |
Zapewnia odporność na ruchy statusowe. |
Generacja IX |
Gooey |
Karze przeciwników za bezpośredni kontakt z Pokémonem, spowalniając ich tempo w walce. |
Generacja VI |
Gorilla Tactics |
Zwiększa statystykę ataku Pokémona, ale pozwala tylko na użycie pierwszego wybranego ruchu. |
Generacja VIII |
Grass Pelt |
Znacząco zwiększa obronę fizyczną Pokémona podczas trwania Grassy Terrain |
Generacja VI |
Grassy Surge |
Aktywuje Grassy Terrain, wzmacniając ruchy typu trawiastego i zapewniając regenerację HP dla Pokémonów znajdujących się na ziemi. |
Generacja VII |
Grim Neigh |
Zwiększa atak specjalny po pokonaniu przeciwnika. |
Generacja VIII |
Guard Dog |
Zwiększa atak w przypadku zastraszenia i zapobiega zmiany. |
Generacja IX |
Gulp Missile |
Umożliwia Cramorantowi zadanie dodatkowych obrażeń za pomocą wystrzeliwanej ryby, gdy używa ruchów typu wodnego takich jak Surf lub Dive. |
Generacja VIII |
Guts |
Zwiększa atak, jeśli wystąpi problem ze statusem. |
Generacja III |
Hadron Engine |
Tworzy Electric Terain po wejściu do walki i zwiększa Atak Specjalny, gdy jest aktywny. |
Generacja IX |
Harvest |
Daje 50% szansy na odzyskanie przedmiotu trzymanego przez Pokémona po jego użyciu. |
Generacja V |
Healer |
Daje 30% szansy na wyleczenie statusu sojusznika na polu bitwy na koniec każdej tury |
Generacja V |
Heatproof |
Osłabia siłę ruchów typu ognistego. |
Generacja IV |
Heavy Metal |
Podwaja wagę Pokémon |
Generacja V |
Honey Gather |
Pokémony mogą zebrać miód po bitwie. |
Generacja IV |
Hospitality |
Leczy do 25% maksymalnych HP swojego partnera Pokémona, gdy wchodzi do walki. |
Generacja IX |
Huge Power |
Zwiększa statystykę ataku Pokémona. |
Generacja III |
Hunger Switch |
Pozwala Pokémonowi na zmianę formy w trakcie walki, co wpływa na rodzaj dostępnych ruchów. |
Generacja VIII |
Hustle |
Zwiększa statystyki ataku, ale obniża celność. |
Generacja III |
Hydration |
Leczy stan Pokémona podczas deszczu. |
Generacja IV |
Hyper Cutter |
Zapobiega obniżeniu statystyki ataku. |
Generacja III |
Ice Body |
Pokémon stopniowo odzyskuje HP podczas efektu pogodowego Hail |
Generacja IV |
Ice Face |
Chroni Eiscue przed otrzymaniem obrażeń od pierwszego ruchu |
Generacja VIII |
Ice Scales |
Redukuje obrażenia zadawane przez ruchy specjalne o 50% |
Generacja VIII |
Illuminate |
Zwiększa prawdopodobieństwo spotkania dzikich Pokémonów. |
Generacja III |
Illusion |
Pozwala Pokémonowi podszywać się pod innego członka drużyny, wprowadzając przeciwnika w błąd. |
Generacja V |
Immunity |
Zapobiega zatruciu Pokémona. |
Generacja III |
Imposter |
Umożliwia Pokémonowi natychmiastową transformację w przeciwnika |
Generacja V |
Infiltrator |
Pozwala Pokémonowi ignorować efekty ruchów ochronnych przeciwnika |
Generacja V |
Innards Out |
Gdy Pokémon z nią zostaje wyeliminowany, zadaje przeciwnikowi obrażenia równe jednej czwartej maksymalnego HP |
Generacja VII |
Inner Focus |
Zapewnia ochronę przed flinch |
Generacja III |
Insomnia |
Zapobiega zaśnięciu Pokémona. |
Generacja III |
Intimidate |
Obniża statystykę ataku przeciwnego Pokémona. |
Generacja III |
Intrepid Sword |
Zwiększa statystyki Ataku Pokémony o 1 poziom przy pierwszym wejściu na pole bitwy. |
Generacja VIII |
Iron Barbs |
Zadaje obrażenia przeciwnikom za każde fizyczne podejście do kontaktu z Pokémonem używającym tej zdolności |
Generacja V |
Iron Fist |
Zwiększa moc ruchów "pięściowych" Pokémona o 20%. |
Generacja IV |
Justified |
Zwiększa siłę ataku Pokémona po trafieniu go ruchem typu Dark |
Generacja V |
Keen Eye |
Zapobiega obniżeniu celności innych Pokémonów. |
Generacja III |
Klutz |
Pokémon nie może używać żadnych trzymanych przedmiotów. |
Generacja IV |
Leaf Guard |
Zapobiega problemom ze statusem przy słonecznej pogodzie. |
Generacja IV |
Levitate |
Zapewnia pełną odporność na wszystkie ruchy typu ziemnego. |
Generacja III |
Libero |
Zmienia typ Pokémona na typ ruchu, który wykonuje. |
Generacja VIII |
Light Metal |
Zmniejsza wagę Pokémona o połowę. |
Generacja V |
Lightning Rod |
Zmusza wszystkie ruchy typu elektrycznego do jednego celu. |
Generacja III |
Limber |
Giętkie ciało Pokémona zapobiega jego paraliżowi. |
Generacja III |
Lingering Aroma |
Zmienia zdolność na Lingering Aroma po zadaniu ataku fizycznego. |
Generacja IX |
Liquid Ooze |
Zadaje obrażenia atakującym używającym dowolnego ruchu wysycającego HP. |
Generacja III |
Liquid Voice |
Zamienia wszystkie normalne ruchy Pokémona na ruchy wodne |
Generacja VII |
Long Reach |
Pozwala Pokémonowi na używanie fizycznych ruchów bez konieczności bezpośredniego kontaktu z przeciwnikiem |
Generacja VII |
Magic Bounce |
Odbija ruchy statusowe używane przeciwko Pokémonowi, takie jak Toxic, Thunder Wave, czy Reflect |
Generacja V |
Magic Guard |
Zapewnia pełną ochronę przed wszelkimi obrażeniami, które nie są bezpośrednio związane z atakami przeciwników |
Generacja IV |
Magician |
Pozwala Pokémonowi kraść przedmiot przeciwnika po użyciu na nim ataku. |
Generacja VI |
Magma Armor |
Ochrania przed zamrożeniem. |
Generacja III |
Magnet Pull |
Zapobiega ucieczce Pokemonów typu stalowego. |
Generacja III |
Marvel Scale |
Zwiększa Obronę w przypadku problemów ze statusem. |
Generacja III |
Mega Launcher |
Znacznie zwiększa moc ruchów typu "Pulse" i "Aura" |
Generacja VI |
Merciless |
Pozwala Pokémonowi zadawać gwarantowane krytyczne ciosy przeciwnikom, którzy są zatruci |
Generacja VII |
Mimicry |
Zmienia typ Pokémona w zależności od terenu. |
Generacja VIII |
Mind’s Eye |
Pokémon ignoruje zmiany w unikach przeciwników, jego celność nie może zostać obniżona i może trafiać typy Ghost za pomocą ruchów typu Normalnego i Walki. |
Generacja IX |
Minus |
Zwiększa Sp. Atk, jeśli inny Pokémon ma Plus lub Minus. |
Generacja III |
Mirror Armor |
Odbija efekty obniżające statystyki |
Generacja VIII |
Misty Surge |
Aktywuje Misty Terrain, wzmacniając ruchy typu wróżkowego i chroniąc Pokémony przed pewnymi stanami statusu |
Generacja VII |
Mold Breaker |
Ruchy mogą być użyte na celu niezależnie od jego zdolności. |
Generacja IV |
Moody |
Zwiększa jedną statystykę Pokémona o 1 poziom i zmniejsza inną statystykę o 1 poziom na początku każdej tury, |
Generacja V |
Motor Drive |
Zwiększa szybkość, jeśli zostanie trafiony ruchem typu elektrycznego. |
Generacja IV |
Moxie |
Zwiększa siłę ataku fizycznego Pokémona za każdym razem, gdy pokona on przeciwnika |
Generacja V |
Multiscale |
Zmniejsza obrażenia otrzymywane przez Pokémona, gdy jego HP jest pełne. |
Generacja V |
Multitype |
Zmienia typ Pokémona, aby pasował do trzymanej przez niego Plate'a lub Z-Crystal. |
Generacja IV |
Mummy |
Zmienia zdolność przeciwnika na Mummy po kontakcie fizycznym |
Generacja V |
Mycelium Might |
Ruchy statusowe są wykonywane jako ostatnie, ale nie mają na nie wpływu zdolności przeciwnika. |
Generacja IX |
Natural Cure |
Wszystkie problemy ze statusem leczą się, gdy Pokemon zostaje zmieniony. |
Generacja III |
Neuroforce |
Wzmacnia ataki, które są super-efektywne |
Generacja VII |
Neutralizing Gas |
Neutralizuje zdolności wszystkich Pokémonów w walce. |
Generacja VIII |
No Guard |
Gwarantuje, że wszystkie ruchy, zarówno używane przez Pokémona, jak i przez przeciwników, będą zawsze trafiać. |
Generacja IV |
Normalize |
Wszystkie ruchy Pokémona stają się typu normalnego. |
Generacja IV |
Oblivious |
Zapobiega zauroczeniu. |
Generacja III |
Opportunist |
Kopiuje wzmocnienia statystyk przeciwnika. |
Generacja IX |
Orichalcum Pulse |
Ostre światło słoneczne pojawi się nad polem bitwy, gdy Pokémon wejdzie do walki. Pokémon otrzymuje premię do statystyk ataku podczas ostrego światła słonecznego. |
Generacja IX |
Overcoat |
Chroni Pokémona przed piaskiem, gradem i pyłkami |
Generacja V |
Overgrow |
Wzmacnia ruchy typu trawiastego, gdy HP Pokémona jest niskie. |
Generacja III |
Own Tempo |
Zapobiega dezorientacji Pokémona. |
Generacja III |
Parental Bond |
Pozwala Pokémonowi wykonywać dwa uderzenia w jednym ruchu, z pierwszym uderzeniem pełnej mocy i drugim, dodatkowym uderzeniem o mocy 25% pierwszego |
Generacja VI |
Pastel Veil |
Chroni Pokémona i Pokémona sojuszniczego przed zatruciem. |
Generacja VIII |
Perish Body |
Pozwala na nałożenie klątwy Perish Song na przeciwników, co zmusza ich do przegrania po 3 turach, chyba że opuściły pole bitwy. |
Generacja VIII |
Pickpocket |
Pokémon kradnie trzymany przedmiot przeciwnikowi. |
Generacja V |
Pickup |
Pokémon może podnieść przedmiot użyty przez innego Pokémona podczas bitwy. Może również podnosić przedmioty poza bitwą. |
Generacja III |
Pixilate |
Zmienia ruchy typu Normal w ruchy typu Fairy i zwiększa ich moc o 20% |
Generacja VI |
Plus |
Zwiększa Sp. Atk, jeśli inny Pokémon ma Plus lub Minus. |
Generacja III |
Poison Heal |
Przywraca HP, jeśli Pokémon jest zatruty. |
Generacja IV |
Poison Point |
Kontakt z Pokémonem może zatruć przeciwnika. |
Generacja III |
Poison Puppeteer |
Pokémony zatrute ruchami Pecharunta również staną się zdezorientowane. |
Generacja IX |
Poison Touch |
Daje 30% szansy na zatrucie przeciwnika |
Generacja V |
Power Construct |
Zmienia formę, gdy HP spadnie poniżej połowy. |
Generacja VII |
Power of Alchemy |
Pokémon kopiuje zdolność pokonanego sojusznika. |
Generacja VII |
Power Spot |
Power Spot zwiększa moc ruchów sojuszniczych o 30%. |
Generacja VIII |
Prankster |
Dodaje priorytet do ruchów statusowych używanych przez Pokémona |
Generacja V |
Pressure |
Zwiększa zużycie PP przeciwnika. |
Generacja III |
Primordial Sea |
Wprowadza intensywną deszczową pogodę na pole bitwy, wzmacniając ataki typu Water i neutralizując efekty innych rodzajów pogody. |
Generacja VI |
Prism Armor |
Zmniejsza obrażenia zadawane przez ruchy super-efektywne. |
Generacja VII |
Propeller Tail |
Ignoruje efekty ruchów ochronnych takich jak Protect czy Detect. |
Generacja VIII |
Protean |
Pozwala Pokémonowi zmieniać swój typ na typ ruchu, którego zamierza użyć. |
Generacja VI |
Protosynthesis |
Podnosi najwyższą statystykę w ostrym świetle słonecznym lub jeśli trzyma Booster Energy. |
Generacja IX |
Psychic Surge |
Aktywuje Psychic Terrain, wzmacniając ruchy psychiczne i chroniąc przed pewnymi rodzajami ataków |
Generacja VII |
Punk Rock |
Wzmacnia ruchy oparte na dźwięku i zmniejsza o połowę obrażenia zadawane przez te same ruchy. |
Generacja VIII |
Pure Power |
Zwiększa statystykę ataku Pokémona. |
Generacja III |
Purifying Salt |
Chroni przed statusami typu poparzenie, otrucie i zmniejsza o połowę obrażenia zadawane przez ruchy typu duch. |
Generacja IX |
Quark Drive |
Podnosi najwyższą statystykę na Electric Terrain lub jeśli trzyma Booster Energy. |
Generacja IX |
Queenly Majesty |
Blokuje wszelkie bezpośrednie ruchy atakujące przeciwnika oraz te, które mogą nałożyć statusy lub zmieniają pole bitwy |
Generacja VII |
Quick Draw |
Zwiększa szansę na to, że Pokémon wykona ruch przed przeciwnikiem |
Generacja VIII |
Quick Feet |
Zwiększa prędkość w przypadku problemów ze statusem. |
Generacja IV |
Rain Dish |
Pokémon stopniowo odzyskuje HP w deszczu. |
Generacja III |
Rattled |
Zwiększa Szybkość Pokémona po trafieniu ruchem typu Dark, Ghost lub Bug. |
Generacja V |
Receiver |
Umożliwia Pokémonowi dostosowanie się do sytuacji na polu bitwy poprzez przejęcie zdolności sojusznika po jego eliminacji |
Generacja VII |
Reckless |
Ulepsza ruchy zadające obrażenia od "odrzutu" (np. Brave Bird, Flare Blitz) |
Generacja IV |
Refrigerate |
Zamienia ataki typu Normal w ataki typu Ice i zwiększa ich moc o 20/30%. |
Generacja VI |
Regenerator |
Leczy Pokémona o 33% jego maksymalnego HP po każdej zmianie |
Generacja V |
Ripen |
Podwaja efekty jagód używanych przez Pokémona |
Generacja VIII |
Rivalry |
Zadaje większe obrażenia Pokémonowi tej samej płci. |
Generacja IV |
RKS System |
Zmienia typ w zależności od trzymanego przedmiotu. |
Generacja VII |
Rock Head |
Chroni Pokémona przed obrażeniami od ataków typu Double-Edge. |
Generacja III |
Rocky Payload |
Zwiększa moc ruchów typu kamiennego używanych przez tego Pokémona o 50%. |
Generacja IX |
Rough Skin |
Zadaje obrażenia atakującemu przy kontakcie. |
Generacja III |
Run Away |
Umożliwia pewną ucieczkę przed dzikimi Pokémonami |
Generacja III |
Sand Force |
Zwiększa moc ruchów typu Ground, Rock i Steel o 30% podczas Sandstorm. |
Generacja V |
Sand Rush |
Podwaja prędkość Pokémona podczas Sandstorm. |
Generacja V |
Sand Spit |
Pokémon tworzy burzę piaskową, gdy zostanie trafiony atakiem. |
Generacja VIII |
Sand Stream |
Pokémon przywołuje burzę piaskową podczas walki. |
Generacja III |
Sand Veil |
Zwiększa uniki Pokémona podczas Sandstorm. |
Generacja III |
Sap Sipper |
Zapewnia Pokémonowi wzrost statystyki Ataku o jeden poziom, gdy zostaje on trafiony ruchem typu Grass. |
Generacja V |
Schooling |
Zmienia Wishiwashi na School Form. |
Generacja VII |
Scrappy |
Sprawia, że ruchy typu normalnego i walczącego trafiają Pokémony typu duch. |
Generacja IV |
Screen Cleaner |
Niweluje efekty Light Screen, Reflect, Aurora Veil. |
Generacja VIII |
Seed Sower |
Zmienia ziemię w Grassy Terrain, gdy Pokémon zostanie trafiony atakiem. |
Generacja IX |
Serene Grace |
Zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się dodatkowych efektów. |
Generacja III |
Shadow Shield |
Zapewnia Pokémonowi dodatkową ochronę przed obrażeniami, gdy ma pełne zdrowi |
Generacja VII |
Shadow Tag |
Zapobiega ucieczce przeciwnika.
|
Generacja III |
Sharpness |
Zwiększa moc wszystkich ruchów tnących o 50%. |
Generacja IX |
Shed Skin |
Po każdej turze Pokémon ma 33% szans na wyleczenie z każdej poważnej dolegliwości statusowej. |
Generacja III |
Sheer Force |
Usuwa wszelkie dodatkowe efekty z ruchów Pokémona, ale zwiększa ich moc. |
Generacja V |
Shell Armor |
Chroni Pokémona przed trafieniami krytycznymi. |
Generacja III |
Shield Dust |
Blokuje dodatkowe efekty wykonanych ataków. |
Generacja III |
Shields Down |
Zmienia formę Miniora w zależności od jego poziomu HP. |
Generacja VII |
Simple |
Podwaja efekty zmian statystyk Pokémona. |
Generacja IV |
Skill Link |
Ruchy, które mają szansę trafić kilka razy, zawsze będą zadawać maksymalną liczbę trafień |
Generacja IV |
Slow Start |
Na pięć tur statystyki ataku i szybkości Pokémona zostają zmniejszone o połowę. |
Generacja IV |
Slush Rush |
Podwaja szybkość Pokémona podczas gradu. |
Generacja VII |
Sniper |
Jeśli atak Pokémona zakończy się trafieniem krytycznym, atak zostanie jeszcze bardziej wzmocniony. |
Generacja IV |
Snow Cloak |
Zwiększa uniki podczas efektu Hail. |
Generacja IV |
Snow Warning |
Pokémon przywołuje burzę gradową, gdy wchodzi do bitwy. |
Generacja IV |
Solar Power |
During strong sunlight, this Pokémon has 1.5× its Special Attack but takes 1/8 of its maximum HP in damage after each turn. |
Generacja IV |
Solid Rock |
Zmniejsza obrażenia od ataków super-efektywnych. |
Generacja IV |
Soul-Heart |
Pozwala na stopniowe zwiększanie specjalnego ataku Pokémona w miarę postępu walki |
Generacja VII |
Soundproof |
Zapewnia odporność na ruchy oparte na dźwięku. |
Generacja III |
Speed Boost |
Szybkość Pokémona wzrasta o jeden stopień po każdej turze. |
Generacja III |
Stakeout |
Pozwala Pokémonowi zadawać podwójne obrażenia nowemu przeciwnikowi, jeśli ten zostanie zmieniony w trakcie walki. |
Generacja VII |
Stall |
Pokémon zawsze używa swoich ruchów jako ostatni. |
Generacja IV |
Stalwart |
Ignoruje efekty zdolności i ruchów przeciwnych Pokémonów, które przyciągają ruchy. |
Generacja VIII |
Stamina |
Zwiększa obronę Pokémona za każdym razem, gdy jest on trafiony atakiem fizycznym. |
Generacja VII |
Stance Change |
Pozwala Aegislashowi dynamicznie zmieniać swoją formę między ofensywną i defensywną. |
Generacja VI |
Static |
Kontakt z Pokemonem może sparaliżować przeciwnika. |
Generacja III |
Steadfast |
Zwiększa szybkość za każdym razem, gdy Pokémon jest we flinchu |
Generacja IV |
Steam Engine |
Zwiększa Prędkość Pokémona, gdy zostanie trafiony ruchem typu Wodnego lub Ognistego. |
Generacja VIII |
Steelworker |
Wzmacnia wszystkie ruchy typu stalowego, zwiększając ich moc o 50% |
Generacja VII |
Steely Spirit |
Zwiększa moc ruchów typu Steel używanych przez sojusznicze Pokémony o 50%. |
Generacja VIII |
Stench |
Wydzielając fetor podczas ataku, Pokémon ten może sprawić, że cel stchórzy. Dodatkowo odstrasza Pokemony poza bitwą.
|
Generacja III |
Sticky Hold |
Chroni Pokémona przed kradzieżą przedmiotów. |
Generacja III |
Storm Drain |
Przyciąga wszystkie ruchy typu Water w kierunku Pokémona z tą zdolnością i zwiększa jego Specjalną Obronę za każdym razem, gdy pochłonie taki ruch. |
Generacja IV |
Strong Jaw |
Zwiększa moc fizycznych ataków typu Jaw o 50%. Ataki te obejmują ruchy, które mają zęby lub szczęki jako motyw, takie jak Crunch, Jaw Lock, Bite, i inne. |
Generacja VI |
Sturdy |
Zapobiega przed pokonaniem jednym trafieniem. |
Generacja III |
Suction Cups |
Neguje wszystkie ruchy i przedmioty, które wymuszają zmianę. |
Generacja III |
Super Luck |
Zwiększa szansę na krytyczne trafienie o 30% |
Generacja IV |
Supersweet Syrup |
Obniża uniki przeciwnych Pokémonów o 1 stopień po pierwszym wysłaniu do walki. |
Generacja IX |
Supreme Overlord |
Atak i atak specjalny są wzmocnione dla każdego Pokémona, który został pokonany. |
Generacja IX |
Surge Surfer |
Podwaja szybkość Pokémona w czasie trwania Electric Terrain |
Generacja VII |
Swarm |
Wzmacnia ruchy typu robak, gdy HP Pokémona jest niskie. |
Generacja III |
Sweet Veil |
Chroni Pokémona i jego sojuszników przed usypianiem |
Generacja VI |
Swift Swim |
Zwiększa statystykę szybkości Pokémona podczas deszczu. |
Generacja III |
Sword of Ruin |
Obniża obronę wszystkich Pokémonów oprócz swojej. |
Generacja IX |
Symbiosis |
Pozwala Pokémonowi przekazać swój przedmiot sojusznikowi w walce. |
Generacja VI |
Synchronize |
Przekazuje zatrucie, paraliż lub oparzenie Pokémonowi, który ją zadał. |
Generacja III |
Tablets of Ruin |
Obniża atak wszystkich Pokémonów z wyjątkiem siebie. |
Generacja IX |
Tangled Feet |
Zwiększa uniki, jeśli Pokémon jest zdezorientowany. |
Generacja IV |
Tangling Hair |
Pozwala na spowalnianie przeciwnika |
Generacja VII |
Technician |
Zwiększa moc ruchów o bazowej mocy 60 lub mniej o 50% |
Generacja IV |
Telepathy |
Chroni Pokémona przed obrażeniami zadawanymi przez sojuszników w trakcie walk podwójnych. |
Generacja V |
Tera Shell |
Powłoka Pokémona zawiera moce każdego typu. Wszystkie ruchy zadające obrażenia, które trafią Pokémona, gdy jego HP są pełne, nie będą zbyt skuteczne. |
Generacja IX |
Tera Shift |
Przekształca się w formę Terastal. |
Generacja IX |
Teraform Zero |
Eliminuje wszystkie efekty pogodowe i terenowe. |
Generacja IX |
Teravolt |
Ignoruje zdolności przeciwników, które mogłyby blokować ataki. |
Generacja V |
Thermal Exchange |
Zwiększa atak po trafieniu ruchem typu ognistego. Nie może zostać poparzony. |
Generacja IX |
Thick Fat |
Zwiększa odporność na ruchy typu ognistego i lodowego. |
Generacja III |
Tinted Lens |
Zwiększa skuteczność ruchów typu Not Very Effective, traktując je jako Normal Effective |
Generacja IV |
Torrent |
Wzmacnia ruchy typu wodnego, gdy HP Pokémona jest niskie. |
Generacja III |
Tough Claws |
Zwiększa moc ataków kontaktowych (o 30%) |
Generacja VI |
Toxic Boost |
Jeśli Pokemon jest zatruty, siła jego ataków fizycznych wzrasta o 50%. |
Generacja V |
Toxic Chain |
Zatruje każdy cel, w który Pokémon trafi ruchem. |
Generacja IX |
Toxic Debris |
Rozrzuca zatrute kolce u stóp drużyny przeciwnej, gdy Pokémon otrzyma obrażenia od ruchów fizycznych. |
Generacja IX |
Trace |
Kopiuje zdolność przeciwnika. |
Generacja III |
Transistor |
Wzmacnia ruchy typu elektrycznego. |
Generacja VIII |
Triage |
Zwiększa priorytet ruchów leczniczych o +3 |
Generacja VII |
Truant |
Pokémony nie mogą atakować w kolejnej turze. |
Generacja III |
Turboblaze |
Ignoruje zdolności przeciwników, które mogłyby blokować ataki. |
Generacja V |
Unaware |
Ignoruje wszelkie zmiany statystyk Pokémona. |
Generacja IV |
Unburden |
Zwiększa prędkość, jeśli użyty jest trzymany przedmiot. |
Generacja IV |
Unnerve |
Uniemożliwia przeciwnikom używanie jagód podczas walki. |
Generacja V |
Unseen Fist |
Jeśli Pokémon używa ruchów zapewniających bezpośredni kontakt, może zaatakować cel, nawet jeśli ten się broni atakami typu Detect, Protect. |
Generacja VIII |
Vessel of Ruin |
Obniża atak specjalny wszystkich Pokémonów oprócz samego siebie. |
Generacja IX |
Victory Star |
Zwiększa celność ruchów o 10% dla Pokémona posiadającego tę zdolność oraz jego sojuszników na polu bitwy |
Generacja V |
Vital Spirit |
Powoduje, że Pokémon nie może zasnąć. |
Generacja III |
Volt Absorb |
Przywraca HP po trafieniu ruchem typu elektrycznego. |
Generacja III |
Wandering Spirit |
Wymiana zdolności pomiędzy Pokémonem z tą zdolnością a przeciwnikiem, gdy zostaje trafiony atakiem fizycznym. |
Generacja VIII |
Water Absorb |
Przywraca HP po trafieniu ruchem typu wodnego. |
Generacja III |
Water Bubble |
Znacznie wzmacnia ruchy wodne, chroni przed atakami typu ognistego oraz uniemożliwia poparzenie. |
Generacja VII |
Water Compaction |
Zwiększa obronę Pokémona o 2 poziomy, gdy zostaje on trafiony ruchem typu wodnego |
Generacja VII |
Water Veil |
Ochrania przed poparzeniem |
Generacja III |
Weak Armor |
Zmniejsza Obronę Pokémona o jeden poziom i zwiększa jego Szybkość o dwa poziomy po trafieniu fizycznym atakiem |
Generacja V |
Well-Baked Body |
Pokémon nie otrzymuje obrażeń, gdy zostanie trafiony ruchem typu ognistego. Zamiast tego jego statystyka Obrony zostaje znacznie zwiększona. |
Generacja IX |
White Smoke |
Zapobiega obniżaniu statystyk innych Pokémonów. |
Generacja III |
Wimp Out |
Automatycznie wymienia Pokémona na innego z drużyny, gdy jego HP spadnie poniżej 50% |
Generacja VII |
Wind Power |
Pokémon zostaje naładowany, gdy zostanie trafiony ruchem wiatru, zwiększając moc następnego ruchu typu elektrycznego, którego użyje Pokémon. |
Generacja IX |
Wind Rider |
Zwiększa statystyki ataku Pokémona, jeśli działa Tailwind lub jeśli Pokémon zostanie trafiony ruchem wiatru. Pokémon nie otrzymuje również obrażeń od ruchów wiatru. |
Generacja IX |
Wonder Guard |
Tajemnicza moc pozwala trafić Pokémona tylko super efektywnymi ruchami. |
Generacja III |
Wonder Skin |
Zmniejsza celność ruchów statusowych przeciwnika do 50% |
Generacja V |
Zen Mode |
Powoduje zmianę formy Pokémona na bardziej defensywną, gdy jego HP spada poniżej 50%. |
Generacja V |
Zero to Hero |
Kiedy Pokémon wycofa się z walki, przekształca się w swoją Hero Form. |
Generacja IX |
━ OSTATNIE KOMENTARZE