Więcej

    Wszystkie Zdolności

    Poznaj wszystkie unikalne zdolności, które nadają Pokémonom wyjątkowe moce w walce. Każda zdolność ma swoje unikalne zastosowanie, a jej wybór może zmienić przebieg starcia. Odkryj, jakie zdolności mogą wzmocnić Twoją strategię, jakie mają efekty w walce oraz jak wpływają na interakcje z ruchami i przedmiotami.
    Nazwa Zdolności Opis Generacja
    Adaptability Wzmacnia ruchy tego samego typu co Pokémon. Generacja IV
    Aerilate Zmienia ataki typu Normal w ataki typu Flying i dodatkowo je wzmacnia. Generacja VI
    Aftermath Zadaje obrażenia atakującemu, jeśli znokautuje Pokémona ruchem zapewniającym bezpośredni kontakt. Generacja IV
    Air Lock Neguje efekty pogodowe. Generacja III
    Analytic Wzmacnia ruchy używane przez Pokémona, jeśli atakuje on jako ostatni w danej turze Generacja V
    Anger Point Pokémon wpada w złość, gdy otrzyma trafienie krytyczne, co maksymalnie zwiększa jego statystykę ataku. Generacja IV
    Anger Shell Gdy atak spowoduje spadek HP do połowy lub mniej, Pokémon wpada w złość. Obniża to jego statystyki Obrony i Sp. Def, ale zwiększa statystyki Ataku, Sp. Atak i Szybkość. Generacja IX
    Anticipation Wyczuwa niebezpieczne ruchy przeciwnika. Generacja IV
    Arena Trap Blokuje możliwość ucieczki lub zmiany Pokémonów przez przeciwnika. Generacja III
    Armor Tail Armor Tail uniemożliwia przeciwnikowi użycie ruchów z priorytetem, takich jak Quick Attack. Generacja IX
    Aroma Veil Zapewnia ochronę przed efektami ograniczającymi możliwość użycia ruchów przez Pokémona oraz jego sojuszników Generacja VI
    As One Łączy efekty Unnerve i Chilling Neigh. Generacja VIII
    As One Łączy efekty Unnerve i Grim Neigh. Generacja VIII
    Aura Break Neutralizuje efekty zdolności Dark Aura i Fairy Aura na polu bitwy, zmniejszając moc ataków typu Dark i Fairy Generacja VI
    Bad Dreams Zadaje obrażenia przeciwnikom znajdującym się w stanie snu na początku każdej tury Generacja IV
    Ball Fetch Pozwala odzyskać Pokéball, jeśli nie powiodła się próba łąpania Pokemona. Generacja VIII
    Battery Wzmacnia moc specjalnych ruchów sojuszników w walkach drużynowych, zwiększając ich siłę o 30% Generacja VII
    Battle Armor Pokémon jest chroniony przed trafieniami krytycznymi. Generacja III
    Battle Bond Umożliwia Greninji przejście do formy Ash-Greninja. Generacja VII
    Beads of Ruin Obniża specjalną obronę wszystkich Pokémonów z wyjątkiem siebie. Generacja IX
    Beast Boost Pokémon zwiększa swoją najskuteczniejszą statystykę za każdym razem, gdy pokona przeciwnika. Generacja VII
    Berserk Wzmacnia specjalny atak Pokémona, gdy jego HP spada poniżej 50% Generacja VII
    Big Pecks Chroni Pokémona przed obniżeniem jego statystyk. Generacja V
    Blaze Wzmacnia ruchy typu ognistego, gdy HP Pokémona jest niskie.. Generacja III
    Bulletproof Zapewnia Pokémonowi pełną odporność na ruchy balistyczne. Generacja VI
    Cheek Pouch Pozwala Pokémonowi odzyskać dodatkowe zdrowie po spożyciu jagody. Generacja VI
    Chilling Neigh Zwiększa statystykę ataku po pokonaniu Pokémona. Generacja VIII
    Chlorophyll Zwiększa szybkość Pokémona podczas słonecznej pogody. Generacja III
    Clear Body Zapobiega obniżaniu statystyk innych Pokémonów. Generacja III
    Cloud Nine Eliminuje wpływ warunków pogodowych. Generacja III
    Color Change Typ Pokémona staje się typem użytego na nim ruchu. Generacja III
    Comatose Zapewnia Pokémonowi stan snu na początku walki, jednocześnie chroniąc go przed innymi statusami Generacja VII
    Commander Wchodzi do ust sojusznika Dondozo, jeśli ten znajduje się na polu walki. Generacja IX
    Competitive Zwiększa statystykę Special Attack Pokémona, gdy jego statystyki są obniżane przez przeciwnika. Generacja VI
    Compound Eyes Zwiększa celność Pokémona. Generacja III
    Contrary Odwraca efekty zmian statystyk w trakcie bitwy, czyniąc negatywne zmiany pozytywnymi i pozytywne zmiany negatywnymi Generacja V
    Corrosion Umożliwia Pokémonowi stosowanie ruchów typu trucizny i stalowego przeciwko przeciwnikom, którzy normalnie są odporni na takie ataki. Generacja VII
    Costar Kopiuje zmiany statystyk sojusznika po wejściu do bitwy. Generacja IX
    Cotton Down Obniża statystykę Prędkości (Speed) wszystkich przeciwników o 1 poziom, gdy Pokémon z tą zdolnością zostaje trafiony. Generacja VIII
    Cud Chew Cud Chew sprawia, że Pokémon może ponownie użyć już zużytej Berry na koniec następnej tury. Generacja IX
    Curious Medicine Resetuje wszystkie zmiany statystyk po wejściu na pole bitwy. Generacja VIII
    Cursed Body Daje 30% szansy na unieruchomienie (disabled) ruchu przeciwnika, który trafił Pokémona z tą zdolnością. Generacja V
    Cute Charm Kontakt z Pokémonem może wywołać zauroczenie. Generacja III
    Damp Zapobiega używaniu ruchów autodestrukcyjnych. Generacja III
    Dancer Pozwala Pokémonowi na automatyczne użycie ruchu tanecznego, który został użyty przez przeciwnika, aktywując jego efekty Generacja VII
    Dark Aura Zwiększa moc wszystkich ataków typu Dark na polu bitwy, zarówno dla Pokémona z tą zdolnością, jak i dla jego sojuszników. Generacja VI
    Dauntless Shield Podnosi statystykę Obrony Pokémona o 1 poziom przy pierwszym wejściu na pole bitwy. Generacja VIII
    Dazzling Chroni Pokémona i jego sojuszników przed ruchami priorytetowymi przeciwnika Generacja VII
    Defeatist Obniża statystyki, gdy HP spadnie do połowy lub mniej. Generacja V
    Defiant Gdy jakakolwiek statystyka Pokémona zostanie obniżona, jego Atak wzrasta o dwa poziomy Generacja V
    Delta Stream Tworzy specjalne warunki pogodowe, znane jako Delta Stream, zmniejszając obrażenia od ataków typu Flying i neutralizując efekty innych warunków pogodowych Generacja VI
    Desolate Land Wprowadza intensywne słońce na pole bitwy, zwiększając moc ataków typu Fire i zmniejszając efektywność ataków typu Water. Generacja VI
    Disguise Zapewnia Pokémonowi ochronę przed pierwszym atakiem w trakcie walki Generacja VII
    Download Automatycznie zwiększa jedną z statystyk Pokémona na początku walki, dostosowując ją do słabości przeciwnika. Generacja IV
    Dragon’s Maw Wzmacnia ruchy typu smoczego. Generacja VIII
    Drizzle Pogoda zmienia się na deszcz kiedy Pokemon wchodzi do walki Generacja III
    Drought Aktywuje efekt Sunny Day na polu bitwy. Generacja III
    Dry Skin Przywraca HP Pokémona w deszczu lub gdy zostanie trafiony ruchami typu wodnego. Zmniejsza HP w warunkach słonecznych i zwiększa obrażenia otrzymywane od ruchów typu Ogień. Generacja IV
    Early Bird Pokémon szybciej budzi się ze snu. Generacja III
    Earth Eater Przywraca HP po trafieniu ruchem typu ziemnego. Generacja IX
    Effect Spore Kontakt z Pokémonem może spowodować zatrucie, uśpienie lub paraliż atakującego. Generacja III
    Electric Surge Aktywuje Electric Terrain, co pozwala na zwiększenie mocy ruchów elektrycznych i ochronę przed stanami snu Generacja VII
    Electromorphosis Jeśli Pokémon z Electromorphosis zostanie trafiony atakiem, moc następnego ruchu typu elektrycznego, którego użyje, zostanie podwojona. Generacja IX
    Embody Aspect Zwiększa określoną statystykę, w zależności od formy Terastalizowanego Ogerpona Generacja IX
    Emergency Exit Pokémon automatycznie opuszcza pole bitwy, gdy jego HP spadnie poniżej 50%. Generacja VII
    Fairy Aura Wzmacnia moc wszystkich ataków typu Fairy na polu bitwy o 33%. Generacja VI
    Filter Zmniejsza obrażenia zadawane przez ruchy przeciwnika o 25% Generacja IV
    Flame Body Kontakt z Pokémonem może poparzyć atakującego. Generacja III
    Flare Boost Zwiększa moc specjalnych ataków Pokémona o 50% w przypadku, gdy jest on poparzony Generacja V
    Flash Fire Wzmacnia ogniste ruchy Pokémona, jeśli zostanie nimi trafiony. Generacja III
    Flower Gift Zwiększa statystyki Ataku i Obrony sojuszników w trakcie Sunny Day. Generacja IV
    Flower Veil Chroni Pokémony typu Grass przed obniżeniem statystyk i negatywnymi statusami Generacja VI
    Fluffy Znacząco zmniejsza obrażenia otrzymywane od fizycznych ataków, jednocześnie sprawiając, że Pokémon staje się bardziej podatny na ruchy typu Fire Generacja VII
    Forecast Castform zmienia się wraz z pogodą. Generacja III
    Forewarn Ostrzega Pokémona o jednym z potencjalnie niebezpiecznych ruchów przeciwnika. Generacja IV
    Friend Guard Zmniejsza obrażenia zadawane sojusznikom. Generacja V
    Frisk Pokémon może sprawdzić trzymany przez przeciwnika przedmiot. Generacja IV
    Full Metal Body Zapewnia Pokémonowi ochronę przed obniżeniem jego statystyk przez ruchy lub zdolności przeciwników Generacja VII
    Fur Coat Zmniejsza otrzymywane obrażenia od fizycznych ataków o połowę Generacja VI
    Gale Wings Pozwala ruchom typu Flying zyskać priorytet na polu bitwy, pod warunkiem że HP Pokémona są na maksymalnym poziomie. Generacja VI
    Galvanize Przekształca wszystkie normalne ruchy Pokémona na ruchy elektryczne Generacja VII
    Gluttony Sprawia, że Pokémon używa trzymanej Berry wcześniej niż zwykle. Generacja IV
    Good as Gold Zapewnia odporność na ruchy statusowe. Generacja IX
    Gooey Karze przeciwników za bezpośredni kontakt z Pokémonem, spowalniając ich tempo w walce. Generacja VI
    Gorilla Tactics Zwiększa statystykę ataku Pokémona, ale pozwala tylko na użycie pierwszego wybranego ruchu. Generacja VIII
    Grass Pelt Znacząco zwiększa obronę fizyczną Pokémona podczas trwania Grassy Terrain Generacja VI
    Grassy Surge Aktywuje Grassy Terrain, wzmacniając ruchy typu trawiastego i zapewniając regenerację HP dla Pokémonów znajdujących się na ziemi. Generacja VII
    Grim Neigh Zwiększa atak specjalny po pokonaniu przeciwnika. Generacja VIII
    Guard Dog Zwiększa atak w przypadku zastraszenia i zapobiega zmiany. Generacja IX
    Gulp Missile Umożliwia Cramorantowi zadanie dodatkowych obrażeń za pomocą wystrzeliwanej ryby, gdy używa ruchów typu wodnego takich jak Surf lub Dive. Generacja VIII
    Guts Zwiększa atak, jeśli wystąpi problem ze statusem. Generacja III
    Hadron Engine Tworzy Electric Terain po wejściu do walki i zwiększa Atak Specjalny, gdy jest aktywny. Generacja IX
    Harvest Daje 50% szansy na odzyskanie przedmiotu trzymanego przez Pokémona po jego użyciu. Generacja V
    Healer Daje 30% szansy na wyleczenie statusu sojusznika na polu bitwy na koniec każdej tury Generacja V
    Heatproof Osłabia siłę ruchów typu ognistego. Generacja IV
    Heavy Metal Podwaja wagę Pokémon Generacja V
    Honey Gather Pokémony mogą zebrać miód po bitwie. Generacja IV
    Hospitality Leczy do 25% maksymalnych HP swojego partnera Pokémona, gdy wchodzi do walki. Generacja IX
    Huge Power Zwiększa statystykę ataku Pokémona. Generacja III
    Hunger Switch Pozwala Pokémonowi na zmianę formy w trakcie walki, co wpływa na rodzaj dostępnych ruchów. Generacja VIII
    Hustle Zwiększa statystyki ataku, ale obniża celność. Generacja III
    Hydration Leczy stan Pokémona podczas deszczu. Generacja IV
    Hyper Cutter Zapobiega obniżeniu statystyki ataku. Generacja III
    Ice Body Pokémon stopniowo odzyskuje HP podczas efektu pogodowego Hail Generacja IV
    Ice Face Chroni Eiscue przed otrzymaniem obrażeń od pierwszego ruchu Generacja VIII
    Ice Scales Redukuje obrażenia zadawane przez ruchy specjalne o 50% Generacja VIII
    Illuminate Zwiększa prawdopodobieństwo spotkania dzikich Pokémonów. Generacja III
    Illusion Pozwala Pokémonowi podszywać się pod innego członka drużyny, wprowadzając przeciwnika w błąd. Generacja V
    Immunity Zapobiega zatruciu Pokémona. Generacja III
    Imposter Umożliwia Pokémonowi natychmiastową transformację w przeciwnika Generacja V
    Infiltrator Pozwala Pokémonowi ignorować efekty ruchów ochronnych przeciwnika Generacja V
    Innards Out Gdy Pokémon z nią zostaje wyeliminowany, zadaje przeciwnikowi obrażenia równe jednej czwartej maksymalnego HP Generacja VII
    Inner Focus Zapewnia ochronę przed flinch Generacja III
    Insomnia Zapobiega zaśnięciu Pokémona. Generacja III
    Intimidate Obniża statystykę ataku przeciwnego Pokémona. Generacja III
    Intrepid Sword Zwiększa statystyki Ataku Pokémony o 1 poziom przy pierwszym wejściu na pole bitwy. Generacja VIII
    Iron Barbs Zadaje obrażenia przeciwnikom za każde fizyczne podejście do kontaktu z Pokémonem używającym tej zdolności Generacja V
    Iron Fist Zwiększa moc ruchów "pięściowych" Pokémona o 20%. Generacja IV
    Justified Zwiększa siłę ataku Pokémona po trafieniu go ruchem typu Dark Generacja V
    Keen Eye Zapobiega obniżeniu celności innych Pokémonów. Generacja III
    Klutz Pokémon nie może używać żadnych trzymanych przedmiotów. Generacja IV
    Leaf Guard Zapobiega problemom ze statusem przy słonecznej pogodzie. Generacja IV
    Levitate Zapewnia pełną odporność na wszystkie ruchy typu ziemnego. Generacja III
    Libero Zmienia typ Pokémona na typ ruchu, który wykonuje. Generacja VIII
    Light Metal Zmniejsza wagę Pokémona o połowę. Generacja V
    Lightning Rod Zmusza wszystkie ruchy typu elektrycznego do jednego celu. Generacja III
    Limber Giętkie ciało Pokémona zapobiega jego paraliżowi. Generacja III
    Lingering Aroma Zmienia zdolność na Lingering Aroma po zadaniu ataku fizycznego. Generacja IX
    Liquid Ooze Zadaje obrażenia atakującym używającym dowolnego ruchu wysycającego HP. Generacja III
    Liquid Voice Zamienia wszystkie normalne ruchy Pokémona na ruchy wodne Generacja VII
    Long Reach Pozwala Pokémonowi na używanie fizycznych ruchów bez konieczności bezpośredniego kontaktu z przeciwnikiem Generacja VII
    Magic Bounce Odbija ruchy statusowe używane przeciwko Pokémonowi, takie jak Toxic, Thunder Wave, czy Reflect Generacja V
    Magic Guard Zapewnia pełną ochronę przed wszelkimi obrażeniami, które nie są bezpośrednio związane z atakami przeciwników Generacja IV
    Magician Pozwala Pokémonowi kraść przedmiot przeciwnika po użyciu na nim ataku. Generacja VI
    Magma Armor Ochrania przed zamrożeniem. Generacja III
    Magnet Pull Zapobiega ucieczce Pokemonów typu stalowego. Generacja III
    Marvel Scale Zwiększa Obronę w przypadku problemów ze statusem. Generacja III
    Mega Launcher Znacznie zwiększa moc ruchów typu "Pulse" i "Aura" Generacja VI
    Merciless Pozwala Pokémonowi zadawać gwarantowane krytyczne ciosy przeciwnikom, którzy są zatruci Generacja VII
    Mimicry Zmienia typ Pokémona w zależności od terenu. Generacja VIII
    Mind’s Eye Pokémon ignoruje zmiany w unikach przeciwników, jego celność nie może zostać obniżona i może trafiać typy Ghost za pomocą ruchów typu Normalnego i Walki. Generacja IX
    Minus Zwiększa Sp. Atk, jeśli inny Pokémon ma Plus lub Minus. Generacja III
    Mirror Armor Odbija efekty obniżające statystyki Generacja VIII
    Misty Surge Aktywuje Misty Terrain, wzmacniając ruchy typu wróżkowego i chroniąc Pokémony przed pewnymi stanami statusu Generacja VII
    Mold Breaker Ruchy mogą być użyte na celu niezależnie od jego zdolności. Generacja IV
    Moody Zwiększa jedną statystykę Pokémona o 1 poziom i zmniejsza inną statystykę o 1 poziom na początku każdej tury, Generacja V
    Motor Drive Zwiększa szybkość, jeśli zostanie trafiony ruchem typu elektrycznego. Generacja IV
    Moxie Zwiększa siłę ataku fizycznego Pokémona za każdym razem, gdy pokona on przeciwnika Generacja V
    Multiscale Zmniejsza obrażenia otrzymywane przez Pokémona, gdy jego HP jest pełne. Generacja V
    Multitype Zmienia typ Pokémona, aby pasował do trzymanej przez niego Plate'a lub Z-Crystal. Generacja IV
    Mummy Zmienia zdolność przeciwnika na Mummy po kontakcie fizycznym Generacja V
    Mycelium Might Ruchy statusowe są wykonywane jako ostatnie, ale nie mają na nie wpływu zdolności przeciwnika. Generacja IX
    Natural Cure Wszystkie problemy ze statusem leczą się, gdy Pokemon zostaje zmieniony. Generacja III
    Neuroforce Wzmacnia ataki, które są super-efektywne Generacja VII
    Neutralizing Gas Neutralizuje zdolności wszystkich Pokémonów w walce. Generacja VIII
    No Guard Gwarantuje, że wszystkie ruchy, zarówno używane przez Pokémona, jak i przez przeciwników, będą zawsze trafiać. Generacja IV
    Normalize Wszystkie ruchy Pokémona stają się typu normalnego. Generacja IV
    Oblivious Zapobiega zauroczeniu. Generacja III
    Opportunist Kopiuje wzmocnienia statystyk przeciwnika. Generacja IX
    Orichalcum Pulse Ostre światło słoneczne pojawi się nad polem bitwy, gdy Pokémon wejdzie do walki. Pokémon otrzymuje premię do statystyk ataku podczas ostrego światła słonecznego. Generacja IX
    Overcoat Chroni Pokémona przed piaskiem, gradem i pyłkami Generacja V
    Overgrow Wzmacnia ruchy typu trawiastego, gdy HP Pokémona jest niskie. Generacja III
    Own Tempo Zapobiega dezorientacji Pokémona. Generacja III
    Parental Bond Pozwala Pokémonowi wykonywać dwa uderzenia w jednym ruchu, z pierwszym uderzeniem pełnej mocy i drugim, dodatkowym uderzeniem o mocy 25% pierwszego Generacja VI
    Pastel Veil Chroni Pokémona i Pokémona sojuszniczego przed zatruciem. Generacja VIII
    Perish Body Pozwala na nałożenie klątwy Perish Song na przeciwników, co zmusza ich do przegrania po 3 turach, chyba że opuściły pole bitwy. Generacja VIII
    Pickpocket Pokémon kradnie trzymany przedmiot przeciwnikowi. Generacja V
    Pickup Pokémon może podnieść przedmiot użyty przez innego Pokémona podczas bitwy. Może również podnosić przedmioty poza bitwą. Generacja III
    Pixilate Zmienia ruchy typu Normal w ruchy typu Fairy i zwiększa ich moc o 20% Generacja VI
    Plus Zwiększa Sp. Atk, jeśli inny Pokémon ma Plus lub Minus. Generacja III
    Poison Heal Przywraca HP, jeśli Pokémon jest zatruty. Generacja IV
    Poison Point Kontakt z Pokémonem może zatruć przeciwnika. Generacja III
    Poison Puppeteer Pokémony zatrute ruchami Pecharunta również staną się zdezorientowane. Generacja IX
    Poison Touch Daje 30% szansy na zatrucie przeciwnika Generacja V
    Power Construct Zmienia formę, gdy HP spadnie poniżej połowy. Generacja VII
    Power of Alchemy Pokémon kopiuje zdolność pokonanego sojusznika. Generacja VII
    Power Spot Power Spot zwiększa moc ruchów sojuszniczych o 30%. Generacja VIII
    Prankster Dodaje priorytet do ruchów statusowych używanych przez Pokémona Generacja V
    Pressure Zwiększa zużycie PP przeciwnika. Generacja III
    Primordial Sea Wprowadza intensywną deszczową pogodę na pole bitwy, wzmacniając ataki typu Water i neutralizując efekty innych rodzajów pogody. Generacja VI
    Prism Armor Zmniejsza obrażenia zadawane przez ruchy super-efektywne. Generacja VII
    Propeller Tail Ignoruje efekty ruchów ochronnych takich jak Protect czy Detect. Generacja VIII
    Protean Pozwala Pokémonowi zmieniać swój typ na typ ruchu, którego zamierza użyć. Generacja VI
    Protosynthesis Podnosi najwyższą statystykę w ostrym świetle słonecznym lub jeśli trzyma Booster Energy. Generacja IX
    Psychic Surge Aktywuje Psychic Terrain, wzmacniając ruchy psychiczne i chroniąc przed pewnymi rodzajami ataków Generacja VII
    Punk Rock Wzmacnia ruchy oparte na dźwięku i zmniejsza o połowę obrażenia zadawane przez te same ruchy. Generacja VIII
    Pure Power Zwiększa statystykę ataku Pokémona. Generacja III
    Purifying Salt Chroni przed statusami typu poparzenie, otrucie i zmniejsza o połowę obrażenia zadawane przez ruchy typu duch. Generacja IX
    Quark Drive Podnosi najwyższą statystykę na Electric Terrain lub jeśli trzyma Booster Energy. Generacja IX
    Queenly Majesty Blokuje wszelkie bezpośrednie ruchy atakujące przeciwnika oraz te, które mogą nałożyć statusy lub zmieniają pole bitwy Generacja VII
    Quick Draw Zwiększa szansę na to, że Pokémon wykona ruch przed przeciwnikiem Generacja VIII
    Quick Feet Zwiększa prędkość w przypadku problemów ze statusem. Generacja IV
    Rain Dish Pokémon stopniowo odzyskuje HP w deszczu. Generacja III
    Rattled Zwiększa Szybkość Pokémona po trafieniu ruchem typu Dark, Ghost lub Bug. Generacja V
    Receiver Umożliwia Pokémonowi dostosowanie się do sytuacji na polu bitwy poprzez przejęcie zdolności sojusznika po jego eliminacji Generacja VII
    Reckless Ulepsza ruchy zadające obrażenia od "odrzutu" (np. Brave Bird, Flare Blitz) Generacja IV
    Refrigerate Zamienia ataki typu Normal w ataki typu Ice i zwiększa ich moc o 20/30%. Generacja VI
    Regenerator Leczy Pokémona o 33% jego maksymalnego HP po każdej zmianie Generacja V
    Ripen Podwaja efekty jagód używanych przez Pokémona Generacja VIII
    Rivalry Zadaje większe obrażenia Pokémonowi tej samej płci. Generacja IV
    RKS System Zmienia typ w zależności od trzymanego przedmiotu. Generacja VII
    Rock Head Chroni Pokémona przed obrażeniami od ataków typu Double-Edge. Generacja III
    Rocky Payload Zwiększa moc ruchów typu kamiennego używanych przez tego Pokémona o 50%. Generacja IX
    Rough Skin Zadaje obrażenia atakującemu przy kontakcie. Generacja III
    Run Away Umożliwia pewną ucieczkę przed dzikimi Pokémonami Generacja III
    Sand Force Zwiększa moc ruchów typu Ground, Rock i Steel o 30% podczas Sandstorm. Generacja V
    Sand Rush Podwaja prędkość Pokémona podczas Sandstorm. Generacja V
    Sand Spit Pokémon tworzy burzę piaskową, gdy zostanie trafiony atakiem. Generacja VIII
    Sand Stream Pokémon przywołuje burzę piaskową podczas walki. Generacja III
    Sand Veil Zwiększa uniki Pokémona podczas Sandstorm. Generacja III
    Sap Sipper Zapewnia Pokémonowi wzrost statystyki Ataku o jeden poziom, gdy zostaje on trafiony ruchem typu Grass. Generacja V
    Schooling Zmienia Wishiwashi na School Form. Generacja VII
    Scrappy Sprawia, że ruchy typu normalnego i walczącego trafiają Pokémony typu duch. Generacja IV
    Screen Cleaner Niweluje efekty Light Screen, Reflect, Aurora Veil. Generacja VIII
    Seed Sower Zmienia ziemię w Grassy Terrain, gdy Pokémon zostanie trafiony atakiem. Generacja IX
    Serene Grace Zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się dodatkowych efektów. Generacja III
    Shadow Shield Zapewnia Pokémonowi dodatkową ochronę przed obrażeniami, gdy ma pełne zdrowi Generacja VII
    Shadow Tag Zapobiega ucieczce przeciwnika. Generacja III
    Sharpness Zwiększa moc wszystkich ruchów tnących o 50%. Generacja IX
    Shed Skin Po każdej turze Pokémon ma 33% szans na wyleczenie z każdej poważnej dolegliwości statusowej. Generacja III
    Sheer Force Usuwa wszelkie dodatkowe efekty z ruchów Pokémona, ale zwiększa ich moc. Generacja V
    Shell Armor Chroni Pokémona przed trafieniami krytycznymi. Generacja III
    Shield Dust Blokuje dodatkowe efekty wykonanych ataków. Generacja III
    Shields Down Zmienia formę Miniora w zależności od jego poziomu HP. Generacja VII
    Simple Podwaja efekty zmian statystyk Pokémona. Generacja IV
    Skill Link Ruchy, które mają szansę trafić kilka razy, zawsze będą zadawać maksymalną liczbę trafień Generacja IV
    Slow Start Na pięć tur statystyki ataku i szybkości Pokémona zostają zmniejszone o połowę. Generacja IV
    Slush Rush Podwaja szybkość Pokémona podczas gradu. Generacja VII
    Sniper Jeśli atak Pokémona zakończy się trafieniem krytycznym, atak zostanie jeszcze bardziej wzmocniony. Generacja IV
    Snow Cloak Zwiększa uniki podczas efektu Hail. Generacja IV
    Snow Warning Pokémon przywołuje burzę gradową, gdy wchodzi do bitwy. Generacja IV
    Solar Power During strong sunlight, this Pokémon has 1.5× its Special Attack but takes 1/8 of its maximum HP in damage after each turn. Generacja IV
    Solid Rock Zmniejsza obrażenia od ataków super-efektywnych. Generacja IV
    Soul-Heart Pozwala na stopniowe zwiększanie specjalnego ataku Pokémona w miarę postępu walki Generacja VII
    Soundproof Zapewnia odporność na ruchy oparte na dźwięku. Generacja III
    Speed Boost Szybkość Pokémona wzrasta o jeden stopień po każdej turze. Generacja III
    Stakeout Pozwala Pokémonowi zadawać podwójne obrażenia nowemu przeciwnikowi, jeśli ten zostanie zmieniony w trakcie walki. Generacja VII
    Stall Pokémon zawsze używa swoich ruchów jako ostatni. Generacja IV
    Stalwart Ignoruje efekty zdolności i ruchów przeciwnych Pokémonów, które przyciągają ruchy. Generacja VIII
    Stamina Zwiększa obronę Pokémona za każdym razem, gdy jest on trafiony atakiem fizycznym. Generacja VII
    Stance Change Pozwala Aegislashowi dynamicznie zmieniać swoją formę między ofensywną i defensywną. Generacja VI
    Static Kontakt z Pokemonem może sparaliżować przeciwnika. Generacja III
    Steadfast Zwiększa szybkość za każdym razem, gdy Pokémon jest we flinchu Generacja IV
    Steam Engine Zwiększa Prędkość Pokémona, gdy zostanie trafiony ruchem typu Wodnego lub Ognistego. Generacja VIII
    Steelworker Wzmacnia wszystkie ruchy typu stalowego, zwiększając ich moc o 50% Generacja VII
    Steely Spirit Zwiększa moc ruchów typu Steel używanych przez sojusznicze Pokémony o 50%. Generacja VIII
    Stench Wydzielając fetor podczas ataku, Pokémon ten może sprawić, że cel stchórzy. Dodatkowo odstrasza Pokemony poza bitwą. Generacja III
    Sticky Hold Chroni Pokémona przed kradzieżą przedmiotów. Generacja III
    Storm Drain Przyciąga wszystkie ruchy typu Water w kierunku Pokémona z tą zdolnością i zwiększa jego Specjalną Obronę za każdym razem, gdy pochłonie taki ruch. Generacja IV
    Strong Jaw Zwiększa moc fizycznych ataków typu Jaw o 50%. Ataki te obejmują ruchy, które mają zęby lub szczęki jako motyw, takie jak Crunch, Jaw Lock, Bite, i inne. Generacja VI
    Sturdy Zapobiega przed pokonaniem jednym trafieniem. Generacja III
    Suction Cups Neguje wszystkie ruchy i przedmioty, które wymuszają zmianę. Generacja III
    Super Luck Zwiększa szansę na krytyczne trafienie o 30% Generacja IV
    Supersweet Syrup Obniża uniki przeciwnych Pokémonów o 1 stopień po pierwszym wysłaniu do walki. Generacja IX
    Supreme Overlord Atak i atak specjalny są wzmocnione dla każdego Pokémona, który został pokonany. Generacja IX
    Surge Surfer Podwaja szybkość Pokémona w czasie trwania Electric Terrain Generacja VII
    Swarm Wzmacnia ruchy typu robak, gdy HP Pokémona jest niskie. Generacja III
    Sweet Veil Chroni Pokémona i jego sojuszników przed usypianiem Generacja VI
    Swift Swim Zwiększa statystykę szybkości Pokémona podczas deszczu. Generacja III
    Sword of Ruin Obniża obronę wszystkich Pokémonów oprócz swojej. Generacja IX
    Symbiosis Pozwala Pokémonowi przekazać swój przedmiot sojusznikowi w walce. Generacja VI
    Synchronize Przekazuje zatrucie, paraliż lub oparzenie Pokémonowi, który ją zadał. Generacja III
    Tablets of Ruin Obniża atak wszystkich Pokémonów z wyjątkiem siebie. Generacja IX
    Tangled Feet Zwiększa uniki, jeśli Pokémon jest zdezorientowany. Generacja IV
    Tangling Hair Pozwala na spowalnianie przeciwnika Generacja VII
    Technician Zwiększa moc ruchów o bazowej mocy 60 lub mniej o 50% Generacja IV
    Telepathy Chroni Pokémona przed obrażeniami zadawanymi przez sojuszników w trakcie walk podwójnych. Generacja V
    Tera Shell Powłoka Pokémona zawiera moce każdego typu. Wszystkie ruchy zadające obrażenia, które trafią Pokémona, gdy jego HP są pełne, nie będą zbyt skuteczne. Generacja IX
    Tera Shift Przekształca się w formę Terastal. Generacja IX
    Teraform Zero Eliminuje wszystkie efekty pogodowe i terenowe. Generacja IX
    Teravolt Ignoruje zdolności przeciwników, które mogłyby blokować ataki. Generacja V
    Thermal Exchange Zwiększa atak po trafieniu ruchem typu ognistego. Nie może zostać poparzony. Generacja IX
    Thick Fat Zwiększa odporność na ruchy typu ognistego i lodowego. Generacja III
    Tinted Lens Zwiększa skuteczność ruchów typu Not Very Effective, traktując je jako Normal Effective Generacja IV
    Torrent Wzmacnia ruchy typu wodnego, gdy HP Pokémona jest niskie. Generacja III
    Tough Claws Zwiększa moc ataków kontaktowych (o 30%) Generacja VI
    Toxic Boost Jeśli Pokemon jest zatruty, siła jego ataków fizycznych wzrasta o 50%. Generacja V
    Toxic Chain Zatruje każdy cel, w który Pokémon trafi ruchem. Generacja IX
    Toxic Debris Rozrzuca zatrute kolce u stóp drużyny przeciwnej, gdy Pokémon otrzyma obrażenia od ruchów fizycznych. Generacja IX
    Trace Kopiuje zdolność przeciwnika. Generacja III
    Transistor Wzmacnia ruchy typu elektrycznego. Generacja VIII
    Triage Zwiększa priorytet ruchów leczniczych o +3 Generacja VII
    Truant Pokémony nie mogą atakować w kolejnej turze. Generacja III
    Turboblaze Ignoruje zdolności przeciwników, które mogłyby blokować ataki. Generacja V
    Unaware Ignoruje wszelkie zmiany statystyk Pokémona. Generacja IV
    Unburden Zwiększa prędkość, jeśli użyty jest trzymany przedmiot. Generacja IV
    Unnerve Uniemożliwia przeciwnikom używanie jagód podczas walki. Generacja V
    Unseen Fist Jeśli Pokémon używa ruchów zapewniających bezpośredni kontakt, może zaatakować cel, nawet jeśli ten się broni atakami typu Detect, Protect. Generacja VIII
    Vessel of Ruin Obniża atak specjalny wszystkich Pokémonów oprócz samego siebie. Generacja IX
    Victory Star Zwiększa celność ruchów o 10% dla Pokémona posiadającego tę zdolność oraz jego sojuszników na polu bitwy Generacja V
    Vital Spirit Powoduje, że Pokémon nie może zasnąć. Generacja III
    Volt Absorb Przywraca HP po trafieniu ruchem typu elektrycznego. Generacja III
    Wandering Spirit Wymiana zdolności pomiędzy Pokémonem z tą zdolnością a przeciwnikiem, gdy zostaje trafiony atakiem fizycznym. Generacja VIII
    Water Absorb Przywraca HP po trafieniu ruchem typu wodnego. Generacja III
    Water Bubble Znacznie wzmacnia ruchy wodne, chroni przed atakami typu ognistego oraz uniemożliwia poparzenie. Generacja VII
    Water Compaction Zwiększa obronę Pokémona o 2 poziomy, gdy zostaje on trafiony ruchem typu wodnego Generacja VII
    Water Veil Ochrania przed poparzeniem Generacja III
    Weak Armor Zmniejsza Obronę Pokémona o jeden poziom i zwiększa jego Szybkość o dwa poziomy po trafieniu fizycznym atakiem Generacja V
    Well-Baked Body Pokémon nie otrzymuje obrażeń, gdy zostanie trafiony ruchem typu ognistego. Zamiast tego jego statystyka Obrony zostaje znacznie zwiększona. Generacja IX
    White Smoke Zapobiega obniżaniu statystyk innych Pokémonów. Generacja III
    Wimp Out Automatycznie wymienia Pokémona na innego z drużyny, gdy jego HP spadnie poniżej 50% Generacja VII
    Wind Power Pokémon zostaje naładowany, gdy zostanie trafiony ruchem wiatru, zwiększając moc następnego ruchu typu elektrycznego, którego użyje Pokémon. Generacja IX
    Wind Rider Zwiększa statystyki ataku Pokémona, jeśli działa Tailwind lub jeśli Pokémon zostanie trafiony ruchem wiatru. Pokémon nie otrzymuje również obrażeń od ruchów wiatru. Generacja IX
    Wonder Guard Tajemnicza moc pozwala trafić Pokémona tylko super efektywnymi ruchami. Generacja III
    Wonder Skin Zmniejsza celność ruchów statusowych przeciwnika do 50% Generacja V
    Zen Mode Powoduje zmianę formy Pokémona na bardziej defensywną, gdy jego HP spada poniżej 50%. Generacja V
    Zero to Hero Kiedy Pokémon wycofa się z walki, przekształca się w swoją Hero Form. Generacja IX