Battery |
Zwiększa moc wszystkich ruchów specjalnych |
Battle Bond |
Zmienia typ Pokémona, kiedy pokonuje przeciwnika. |
Beast Boost |
Kiedy Pokémon powala innego Pokémona, zwiększa swoją najlepszą statystykę. |
Berserk |
Zwiększa statystykę specjalnego ataku, kiedy HP spada poniżej 50%. |
Comatose |
Uniemożliwia zmianę na status na inną niż sleep |
Corrosion |
Zdolność pozwala na zmianę statusu Pokémona na otrutego, nawet gdy jest typu Steel i Poison. |
Dancer |
Jeśli inny Pokémon użyje tanecznego ruchu, zaraz po tym użyje tego samego. |
Dazzling |
Zapobiega ruchom, które mają priorytetową szybkość np. Quick Attack, Mach Punch, Water Shuriken |
Disguise |
W trakcie walki może uniknąć jednego ataku – zmienia się wtedy wygląd Pokémona. |
Electric Surge |
Aktywuje elektryczny teren w trakcie walki |
Emergency Exit |
Pokémon, wyczuwa niebezpieczeństwo, gdy ma mniej niż połowę HP i zmienia się z kolejnym będącym w party. |
Fluffy |
Obrażenia od ataków bezpośrednich są o połowę mniejsze, otrzymywane obrażenia od ataków ognistych są dwa razy silniejsze. |
Full Metal Body |
Statystyki Pokémona nie mogą być zmniejszone przez atak ani zdolność przeciwnika. |
Galvanize |
Ataki typu normalnego stają się elektryczne – siła tych ruchów zostaje nieco zwiększona. |
Grassy Surge |
Aktywuje trawiasty teren w trakcie walki |
Innards Out |
Zadaje obrażenia przeciwnikowi, jeśli Pokémon staje się niezdolny do walki. |
Liquid Voice |
Wszystkie ruchy dźwiękowe stają się typu Water. |
Long Reach |
Pokémon używa swoich ruchów bez kontaktu z przeciwnikiem. |
Merciless |
Ataki Pokémona które są zadają obrażenia krytyczne, dodatkowo otrują przeciwnika. |
Misty Surge |
Aktywuje ziemny teren w trakcie walki |
Power Construct |
Zmienia Zygarde w formę Complete, kiedy jego mniej niż 50% swoich punktów życia |
Power of Alchemy |
Pokémon kopiuje zdolność pokonanego przeciwnika |
Prism Armor |
Zmniejsza siłę otrzymanych superefektywnych ataków. |
Psychic Surge |
Aktywuje psychiczny teren w trakcie walki. |
Queenly Majesty |
Blokuje ataki priorytetowe |
Receiver |
Pokémon przejmuje zdolność poległego sojusznika w walkach w trybie double. |
RKS System |
Zmienia typ Pokémona w zależności od trzymanego przedmiotu |
Schooling |
Przywołuje alternatywną formę Pokémona w trakcie walki. Jeśli HP spadnie do pewnego poziomu, zmienia go w podstawową formę. |
Shadow Shield |
Pokémon otrzyma mniejsze obrażenia, jeśli miał pełną ilość punktów życia (HP) |
Shields Down |
Chroni przed zmianą stanu Pokémona i zapewnia dużą obronę, dopóki HP nie spadnie poniżej 50% |
Slush Rush |
Zwiększa statystykę szybkości podczas gradobicia (hailstorm) |
Soul-Heart |
Podnosi o jeden statystykę specjalnego ataku za każdym razem, gdy pokona przeciwnika w trakcie bitwy |
Stakeout |
Atakuje z podwójną siłą, jeśli przeciwnik zmieni Pokémona w trakcie walki |
Stamina |
Podwyższa statystykę obrony o 1 za każdym razem gdy zaatakuje przeciwnik |
Steelworker |
Ataki typu Steel są o wiele mocniejsze. |
Surge Surfer |
Pokémon ma podwojoną szybkość, gdy walczy na elektrycznym terenie |
Tangling Hair |
Kontakt z tym Pokémonem obniża szybkość przeciwnika. |
Triage |
Ruchy przywracające zdrowie mają najwyższy priorytet w trakcie walki. |
Water Bubble |
Obniża siłę przyjmowanych ognistych ataków i zapobiega poparzeniu. |
Water Compaction |
Kiedy Pokémon zostanie zaatakowany wodnym atakiem, jego obrona zwiększa się o 2 punkty. |
Wimp Out |
Gdy HP Pokémona spadnie poniżej połowy, ucieknie (jeśli to dziki Pokémon) z pola walki lub zmieni się z kolejnym Pokémonem trenera. |