Pokémon Snap

Pokémon Snap

Snap_EN_boxartPokémon Snap to produkcja wydana na Nintendo 64, w której gracz wciela się w fotografa – Todda Snapa – zatrudnionego przez Profesora Oaka do zrobienia zdjęć stworków zamieszkujących Pokémon Island. Gra pojawiła się na rynku 21 marca 1999 roku w Japonii, zaś do Ameryki trafiła 30 lipca tego samego roku. Gracze w Europie musieli czekać trochę dłużej, ponieważ dopiero 15 września 2000 gra trafiła na półki sklepowe.

Todd_Snap_spriteProdukcja była pierwszoosobowym „shooterem”, gdzie gracz dostawał do ręki aparat fotograficzny. Zadaniem było zrobienie jak najlepszych zdjęć 60 znajdujących się na wyspie Pokémonów. Wraz z rozwojem rozgrywki, zadanie było coraz łatwiejsze, ponieważ umiejętności Todda rosły. Za każde zdjęcie gracz otrzymywał punkty, które były przyznawane za rozmiar Pokémona na fotografii, pozę oraz umiejscowieniu stworka na obrazku. Pozy można było manipulować za pomocą rożnych przedmiotów.

Gra w grudniu 2007 roku trafiła do oferty Wii Virtual Console.

Ciekawostki

  • to jedna w dwóch gier, gdzie ewolucja Magnemite jest zgodna z Pokedexowej definicją. W Snapie aby zrobić zdjęcie Magnetona, należy sprowadzić trzy Magnemite w jedno miejsce.
  • legendarne Pokémony (prócz Phione) nie mogą zostać wybredowane, jednak w Snapie można zobaczyć jak Articuno, Zapdos oraz Moltres wykluwają się z jaj.
  • Magikarp jest do znalezienia na każdej planszy prócz Rainbow Cloud.
  • Początkowo Snap nie miał być grą z serii Pokémon. Prezydent Nintendo Satoru Iwata wspomniał, że produkcja początkowo miała służyć tylko do robienia zdjęć, jednak nie do końca jasne było, co miało motywować gracza do grania. Dopiero pojawienie się Pokémonów popchnęło projekt do przodu.